Cap Gemini Interim Management verandert van naam

Datum nieuwsfeit: 02-10-2000
Bron: Cap Gemini Ernst & Young
CAP GEMINI ERNST & YOUNG MANAGEMENT SOURCING B.V.

PERSBERICHT

Cap Gemini Interim Management wordt Cap Gemini Ernst & Young Management Sourcing

Utrecht, 2 oktober 2000 - In aansluiting op het samengaan van Cap Gemini en Ernst & Young Consulting, verandert Cap Gemini Interim Management B.V. per 1 oktober 2000 zijn naam in Cap Gemini Ernst & Young Management Sourcing B.V. Het gaat hierbij om meer dan alleen een naamswijziging. Na de succesvolle ontwikkeling van het bureau in de afgelopen drie jaar worden met deze nieuwe combinatie van organisaties het draagvlak en de toegevoegde waarden in de markt voor tijdelijke managementopdrachten aanzienlijk verbreed.

Enerzijds zal het inzetten van topmanagers in tijdelijke managementopdrachten verder ontwikkeld worden, daarnaast zal Cap Gemini Ernst & Young Management Sourcing bij uitstek kunnen voorzien in de behoefte aan managers voor de 'new economy'. Onder het motto 'New Managers for a New World' voegt het bureau dit zeer actuele werkterrein toe aan zijn activiteiten.

Toelichting

"Een goede manager vervult altijd een tijdelijke rol" Vanwege de toegenomen dynamiek in organisaties is de rol van managers de afgelopen jaren sterk veranderd en stelt de focus op verandermanagement zware eisen aan hun competenties. Daarnaast worstelen organisaties met de sterk toegenomen mobiliteit van hun managers. Er managers, ook een steeds grotere afhankelijkheid van dienstverleners.

De markt voor tijdelijke managementopdrachten krijgt steeds duidelijkere contouren.
Topmanagers geven er in toenemende mate de voorkeur aan om zich tijdelijk in te zetten in situaties waar hun competenties en toegevoegde waarde het meest tot hun recht komen. Een snel groeiend aantal bedrijven en instellingen gaat ertoe over topmanagers op tijdelijke basis aan te stellen om op die manier voor iedere situatie te kunnen beschikken over het optimale managementtalent.

Hierbij kan gedacht worden aan situaties als:

* Het samenvoegen van bedrijven of bedrijfsonderdelen
* Optimalisatie van bestaande bedrijfsprocessen
* Het toevoegen en inpassen van nieuwe activiteiten
* Creatie van ketenefficiency

* De omschakeling naar 'new economy'georiënteerde bedrijfsprocessen
Kortom, een scala aan situaties waarin op zeer goede gronden te overwegen valt het management in handen te geven van een - op tijdelijke basis - speciaal
hiervoor aan te stellen manager. En niet, zoals tot nog toe gebruikelijk, het meteen aanstellen van een manager in vaste dienst of het in handen geven van een
dergelijk project aan een van de managers die al bij het bedrijf in vaste dienst zijn.

Cap Gemini Ernst & Young Management Sourcing B.V. Cap Gemini Ernst & Young Management Sourcing B.V. zorgt ervoor dat zijn opdrachtgevers ten allen tijde kunnen beschikken over de voor hun situatie specifiek vereiste management- competenties. De onderneming zet zich ervoor in om 'tijdelijk management' tot een algemeen geaccepteerd fenomeen met een hoogwaardig kwalitatief aanzien te maken. De opdrachtgever mag dan ook rekenen op effectieve toegevoegde waarde vanuit het bureau. Het managementteam van Cap Gemini Ernst & Young Management Sourcing B.V. bestaat uit zeer ervaren managers, afkomstig uit een breed scala aan sectoren. Zij stellen hun ervaring ten dienste van de opdrachtgevers. In diverse stadia, vanaf de intakeprocedure, gedurende de uitvoering en tot en met de afronding van de opdracht, evalueren zij, samen met de opdrachtgever en de aangestelde manager, de voortgang en de resultaten van de opdracht in relatie tot de missie, de context en de kaders.

Het vervullen van tijdelijke managementopdrachten stelt specifieke eisen aan de betreffende managers. Cap Gemini Ernst & Young Management Sourcing B.V. biedt ingeschreven managers de mogelijkheid hun kennis en vaardigheden te verdiepen door middel van een programma van speciaal hiervoor ontwikkelde workshops en leergangen op post-academisch niveau.

Cap Gemini Ernst & Young Management Sourcing B.V. herbergt de ideale combinatie van competenties in zich om in te spelen op de ontwikkelingen in de 'new economy'. Het motto 'New Managers for a New World' heeft zowel betrekking op door de wol geverfde managers die bij Cap Gemini Ernst & Young Management Sourcing B.V. alle mogelijkheden vinden om zich in de nieuwe stromingen te bekwamen, als op de nieuwe 'high potentials' die de voorkeur geven aan het vervullen van tijdelijke opdrachten boven de vaste aanstelling.

Cap Gemini Ernst & Young Management Sourcing B.V, zorgt ervoor dat de dienstverlening in de markt voor tijdelijk topmanagement verbreding en verdere professionalisering krijgt. Zie voor meer informatie: www.management-sourcing.nl.

Over Cap Gemini Ernst & Young
Cap Gemini Ernst & Young is één van de grootste management- en IT-adviesorganisaties ter wereld en is genoteerd aan de aandelenbeurs in Parijs. Op wereldwijde schaal is de onderneming actief in management consulting en IT-dienstverlening, systeemintegratie, technologie-ontwikkeling, ontwerp en outsourcing. Met deze activiteiten helpt de onderneming in de nieuwe economie zowel traditionele bedrijven als 'dot-companies' voortdurend nieuwe groeistrategieën te ontwikkelen. De organisatie heeft wereldwijd meer dan 55.000 medewerkers in dienst waarvan 9.000 in de Benelux. De organisatie realiseert een (pro forma) omzet van 7,7 miljard euro (1999). Meer informatie over specifieke dienstverlening, kantoren en research is beschikbaar op www.capgemini.nl en www.nl.cgey.com.

Noot voor redacties