Price Waterhouse Coopers lanceert benchmark voor websites

Datum nieuwsfeit: 02-10-2000
Persbericht

Benchmark Webperformance 2000 moet websites effectiever maken PRICEWATERHOUSECOOPERS EN INTERNET DATABUREAU STARTEN SAMENWERKING

Utrecht/Diemen, 2 oktober 2000 - PricewaterhouseCoopers (PwC) en Internet Databureau (IDB), een divisie van NedStat, starten met Webperformance 2000. Webperformance 2000 is een nieuwe service voor het bedrijfsleven om de effectiviteit van de websites te verbeteren. PwC en IDB hebben daartoe een online onderzoek opgezet waarbij eigenaren en bezoekers van websites worden ondervraagd over de doelstellingen en de uitvoering van die websites.

Binnen het samenwerkingsverband levert IDB kennis op het gebied van Internet technologie en grootschalig online marktonderzoek. IDB is daarom verantwoordelijk voor dataverzameling en
-verwerking. PwC zal de acquisitie van en de eindrapportage aan de deelnemers op zich nemen.
Deze week wordt een mailing verzonden naar 8.000 bedrijven in Nederland. Geïnteresseerde bedrijven kunnen zich ook opgeven voor deelname aan het onderzoek via de website www.webperformance.nl.

Aspecten die in het onderzoek aan de orde komen zijn o.a. informatie op de site over producten en diensten, plaatsen van vacatures op de site, mogelijkheden voor online betalen, inzicht in orderstatus, telefoonnummer op de website en nieuwsbrief per e-mail.

Het onderzoek Webperformance 2000 levert de website eigenaar een schat aan kwalitatieve gegevens op waarmee zowel de e-business strategie als de navigatie van de website verder geoptimaliseerd kan worden.

Webperformance 2000 is qua opzet een vervolg op een in 1999 door PwC uitgevoerd pilot-onderzoek onder een 100-tal bedrijven.
PwC en IDB verwachten dat er ruim 500 bedrijven zullen deelnemen aan het onderzoek. De eerste rapportages worden medio december 2000 verwacht.

Noot voor redacties