Samsung introduceert telefoon met ingebouwde digitale camera

Datum nieuwsfeit: 02-10-2000
Samsung

Na de Watch Phone, TV Phone en MP3 Phone nú de integratie van fotografie en telefonie

Samsung introduceert volwaardige mobiele telefoon met ingebouwde digitale camera

Rijswijk, 2 oktober 2000 - Samsung introduceert een mobiele telefoon waarmee óók digitale foto's kunnen worden gemaakt. De Samsung Camera Phone SGH-V200 kan 20 opnamen met een resolutie van 350.000 pixels opslaan in het ingebouwde geheugen van 1MB. Het is ook mogelijk foto's te nemen van geschreven tekst met behulp van een Text Mode macrofunctie.
De lens van de digitale camera bevindt zich aan de achterzijde van de mobiele telefoon. Voor het maken van opnamen drukt de gebruiker eerst op de Camera Mode-toets. Vervolgens kan het te fotograferen onderwerp in het beeld worden gepositioneerd. Dit wordt weergegeven op het 1.5 inch TFT-LCD kleurendisplay, waaronder zich ook de toets bevindt om de opname te maken. De opgeslagen foto's kunnen met behulp van de bijgeleverde kabel vanaf de Camera Phone op de PC worden ingelezen, met de bijbehorende software worden bewerkt en eventueel afgedrukt.

De Camera Phone weegt 150 gram, heeft een actief klepje en is uitgerust als een volwaardige mobiele telefoon. Het telefoonboek kan 200 adressen bevatten, voorts is het mogelijk van alarmfuncties gebruik te maken, evenals van agendafuncties en een elektronische calculator. De Samsung Camera Phone bevat verder een earmicrophone voor handsfree telefoneren, geheugen voor binnenkomende en uitgaande gesprekken en gemiste oproepen, mogelijkheid voor SMS-boodschappen en verkort kiezen. Bij gebruik van een extended batterij is de standby tijd maximaal 180 uur en de spreektijd 170 minuten. Bij gebruik van de camerafunctie kan tot 200 minuten onafgebroken gefotografeerd worden.

De Camera Phone is begin 2001 verkrijgbaar.

Samsung Electronics
Voor informatie en service over Samsung Electronics Benelux kunnen consumenten gratis bellen: 00800 - 099 77 555. Samsung Electronics is de belangrijkste werkmaatschappij van de Koreaanse Samsung Group - 13e op de ranglijst van grootste ondernemingen ter wereld - en neemt een cruciale plaats in binnen de ambitieuze groeistrategie van Samsung Group.
Samsung Electronics behaalde in 1999 een omzet van US$ 22.8 miljard en is met 54.000 medewerkers wereldwijd actief in 50 landen met ontwikkeling, productie en verkoop van elektronicaproducten. Samsung Electronics bestaat uit drie business units: Digital Media, Semiconductors en Information & Communication. Samsung is wereldwijd de grootste fabrikant van geheugenchips, kleurenbeeldbuizen, monitoren en microgolfovens. De marketingorganisatie van Samsung Electronics Benelux is gevestigd in Rijswijk. Er zijn verkooporganisaties gevestigd in Rijswijk, Rotterdam, Zeist en Antwerpen.