Samsung introduceert laserfaxapparaat voor gewoon papier

Datum nieuwsfeit: 02-10-2000
Samsung

Handig en krachtig laserfaxapparaat

Papierfax SF-5100 van Samsung met uitstekende kopieerfunctie

Rijswijk, 2 oktober 2000 - Naast het toenemend gebruik van e-mail mag de fax zich in een blijvende populariteit verheugen. Samsung introduceert daarom een nieuw laserfaxapparaat, dat gebruik maakt van gewoon papier (A4 of Amerikaans formaat). De SF-5100 is een bureaufax die 6 pagina's per minuut verzendt. Daarbij kan worden gekozen uit drie resoluties, variërend van standaard (203 x 98 dpi) tot zeer fijn (300 x 300 dpi). Naast de verschillende resolutiemogelijkheden geeft de SF-5100 bovendien een uitstekende beeldkwaliteit dankzij 64 grijsgradaties.

Het apparaat is vooral gericht op gemak voor de gebruiker. Er kunnen 20 pagina's tegelijk worden ingevoerd, die snel worden gescand voor verzending. Hierdoor wordt de wachttijd bij de fax voor de gebruiker behoorlijk bekort. In de telefoonfunctie kunnen 90 faxnummers worden geprogrammeerd: 10 nummers die met het indrukken van één toets kunnen worden gebeld en 80 nummers via sneltoetsen.
Wat dit apparaat bijzonder aantrekkelijk maakt, is de kopieerfunctie. Men kan tot 99 kopieën in één opdracht maken en daarbij verkleinen en vergroten van 50% tot 130%. Bovendien biedt de kopieerfunctie van de SF-5100 de mogelijkheid om sets te maken. De kopieën hebben een hoge standaardkwaliteit van 300 x 300 dpi. De papierlade heeft een capaciteit van 150 vel.
Tijdens het kopiëren kunnen gewoon faxen worden ontvangen, die tot een maximum van 30 pagina's in het geheugen worden opgeslagen. Op dezelfde manier is het ook mogelijk om tijdens het verzenden van een fax een nieuwe fax alvast te scannen en in het geheugen op te slaan voor latere verzending.

Samsung Electronics
Voor informatie en service over Samsung Electronics Benelux kunnen consumenten gratis bellen: 00800 - 099 77 555. Samsung Electronics is de belangrijkste werkmaatschappij van de Koreaanse Samsung Group - 13e op de ranglijst van grootste ondernemingen ter wereld - en neemt een cruciale plaats in binnen de ambitieuze groeistrategie van Samsung Group.
Samsung Electronics behaalde in 1999 een omzet van US$ 22.8 miljard en is met 54.000 medewerkers wereldwijd actief in 50 landen met ontwikkeling, productie en verkoop van elektronicaproducten. Samsung Electronics bestaat uit drie business units: Digital Media, Semiconductors en Information & Communication. Samsung is wereldwijd de grootste fabrikant van geheugenchips, kleurenbeeldbuizen, monitoren en microgolfovens. De marketingorganisatie van Samsung Electronics Benelux is gevestigd in Rijswijk. Er zijn verkooporganisaties gevestigd in Rijswijk, Rotterdam, Zeist en Antwerpen.