Extra activiteiten in oktober in Safari Park Beekse Bergen

Datum nieuwsfeit: 02-10-2000

Persbericht d.d. 2 oktober 2000

Oktober in het teken van voeding bij mens en dier
Verschillende extra activiteiten in Safari Beekse Bergen

Oktober is door het Voedingscentrum in samenwerking met 6 dierenparken uitgeroepen tot voedingsmaand. Deze voedingsmaand heeft als thema "Goede voeding voor mens en Dier". Het Voedingscentrum heeft in samenwerking met de dierenparken een receptenfolder uitge­geven. Op basis van de uitgebalanceerde voeding van 6 verschillende diersoorten zijn re­cepten gemaakt die ook voor mensen erg smakelijk zijn. In het kader van de voedingsmaand vinden er verschillende activiteiten plaats in Safari Beekse Bergen.

Gedurende de hele maand oktober kunnen kinderen bij de entree een gratis Voedings-speur­tocht voor de Wandelsafari krijgen. In de Safaribus worden tijdens de voedingsmaand themarondleidingen "Voeding" gegeven. De gidsen besteden extra aandacht aan de eetgewoonten van dieren. Ook gedurende de roofvogeldemonstraties is extra aandacht voor voeding. Het is overigens de laatste maand van dit jaar dat de bezoeker van de vrij vliegende roofvogels kan genieten. Van 1 november tot het voorjaar van 2001 vinden geen demonstraties plaats.

Tijdens de herfstvakantie (van 14 tot en met 22 oktober) zijn er naast bovengenoemde
ac­tiviteiten nog een aantal extra's. In het Afrika-dorp is een roerbakstand van het Voedingscentrum aanwezig. Op deze stand wordt op basis van het eten van de mantelbaviaan een overheerlijk roerbakrecept gemaakt. Natuurlijk kunnen bezoekers dit gerecht proeven. Tevens is er een uitgebreide informatiestand diervoeding. Terwijl ouders hiervan op hun gemak genieten, kunnen de kinderen onder begeleiding van de ontdekkingsreizigers "Stanley en Livingstone" zelf pindakaas maken. Op de Wandelsafari is een gids aanwezig die uitleg geeft bij het voeren van de olifanten, mantelbavianen, de leeuwen en de Afrikaanse wilde honden.

Safari Beekse Bergen is in de herfstperiode van het jaar iedere dag geopend van 10.00 uur tot 17.00 uur. De kassa en de autosafari sluiten om 16.30 uur. Voor meer informatie Safari informatielijn: 0900 2335732 (35 cent per minuut).

Noot aan de redactie: Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met de heer Goof Lukken, Marketing Communicatie Beekse Bergen, Tel:013-5490016/06-59735205

Er is op aanvraag beeldmateriaal beschikbaar van de presentatie door Nelli Cooman van de roerbakstand van het Voedingscentrum.