Samsung introduceert TFT-monitoren

Datum nieuwsfeit: 02-10-2000
Samsung

Nieuwste reeks platte en wendbare TFT-schermen voor veeleisende computergebruiker

Flexibiliteit maakt Samsung's monitoren ergonomisch verantwoord

Rijswijk, 2 oktober 2000 - Voor computergebruikers die hoge eisen aan hun werkomstandigheden stellen, introduceert Samsung de nieuwe SyncMaster TFT-monitoren. De SyncMaster TFT-serie 570/770 is vanaf het eenvoudige model tot het meest uitgebreide model ontworpen met de gebruiker als uitgangspunt. Ergonomie, gebruiksgemak en technische prestaties waren daarvoor de sleutelbegrippen.
Daarom zijn de monitoren flexibel: de SyncMaster kan zo worden ingesteld dat hij precies aan de ergonomische wensen van de gebruiker voldoet. De verstelbare voet, het beeld dat negentig graden kan worden gedraaid én de keuze om de uiterst platte monitor op het bureau of aan de wand te plaatsen, zorgen ervoor dat de nieuwe reeks SyncMaster-monitoren de gezondheid ten goede komt.

De monitoren uit de SyncMaster 570/770 TFT-serie van Samsung zijn uiterst plat (de TFT-monitoren nemen nog geen derde van de ruimte van de traditionele CRT-monitoren in) en daarmee ruimtebesparend. Want dankzij het functionele design kunnen de monitoren zowel op het bureau worden geplaatst áls aan de wand worden gehangen. Daarnaast zijn de monitoren via een verstelbare voet in hoogte verstelbaar. Zo kunnen gebruikers de Samsung SyncMaster precies aanpassen aan de individuele voorkeuren. Weg dus met geïmproviseerde hulpmiddelen als telefoonboeken en dergelijke. Voor het bewerken van A4-documenten is het gemakkelijk het gehele document te zien. Daarom kunnen de beeldschermen eenvoudig negentig graden worden gedraaid en in de portrait-functie worden geplaatst.

Dankzij de `Wide Viewing Angle Technology' heeft de SyncMaster 570/770 TFT-serie een grote inkijkhoek: ook als de gebruiker niet recht voor het scherm zit, is het beeld goed zichtbaar.
De verbeterde `image scaling'-techniek zorgt ervoor dat in verschillende resoluties (VGA, SVGA en XGA) het beeld scherp is. De SyncMasters tonen dan ook geen geblokte beelden.

Voorts zijn er variaties in de uitvoering aangebracht. De modellen zijn in standaard- en multimedia-uitvoering verkrijgbaar, met verschillende voeten. Daarnaast zijn de monitoren in wit en antraciet leverbaar.

Thans zijn uit de SyncMaster 570/770 TFT-lijn de 15 en 17 inch-uitvoeringen verkrijgbaar. De prijs varieert van f 2.699,- (BEF 49.390) tot f 6.499,- (BEF 118.950), exclusief BTW. Eind 2000 verwacht Samsung de 21 en 24 inch-modellen te kunnen leveren.

Samsung Electronics
Voor informatie en service over Samsung Electronics Benelux kunnen consumenten gratis bellen: 00800 - 099 77 555.
Samsung Electronics is de belangrijkste werkmaatschappij van de Koreaanse Samsung Group - 13e op de ranglijst van grootste ondernemingen ter wereld - en neemt een cruciale plaats in binnen de ambitieuze groeistrategie van Samsung Group.
Samsung Electronics behaalde in 1999 een omzet van US$ 22.8 miljard en is met 54.000 medewerkers wereldwijd actief in 50 landen met ontwikkeling, productie en verkoop van elektronicaproducten. Samsung Electronics bestaat uit drie business units: Digital Media, Semiconductors en Information & Communication. Samsung is wereldwijd de grootste fabrikant van geheugenchips, kleurenbeeldbuizen, monitoren en magnetrons. De marketingorganisatie van Samsung Electronics Benelux is gevestigd in Rijswijk. Er zijn verkooporganisaties gevestigd in Rijswijk, Rotterdam, Zeist en Antwerpen.