Xerox en Lotus introduceren kennismanagementsystemen

Datum nieuwsfeit: 03-10-2000

Nieuwe producten voor de financiële wereld:
Xerox en Lotus introduceren kennismanagementsystemen

Amstelveen, 2 oktober 2000 -- Xerox kondigde afgelopen Lotusphere Europe 2000-beurs een reeks producten aan op het gebied van kennismanagement, speciaal gericht op bedrijven in de financiële dienstverlening. Deze productreeks zorgt ervoor dat gebruikers in één handeling probleemloos papieren documenten in de elektronische Lotus-omgeving van organisaties kunnen opnemen.

De software komt onder de naam 'KnowledgeShare for financial services' op de markt, en is specifiek ontworpen om de wensen te vervullen die leven in de wereld van de grote financiële instellingen. Met behulp van een Xerox Document Centre en de Cobra Image Router for Xerox (CIRX) kan KnowledgeShare papieren originelen omzetten en direct invoeren in Lotus-omgevingen als Lotus Notes, Notes-gebaseerde e-mail of Domino.Doc.

De KnowledgeShare-software biedt een eenvoudige en voordelige manier om de inhoud van papieren documenten om te zetten naar elektronische documenten en die te verspreiden en beheren. Bij de installatie wordt de software helemaal aan de bestaande situatie bij klanten aangepast en naadloos in hun Lotus-omgeving geïntegreerd.

Voorbeelden van gebruik
De afdeling Financiële Administratie kan met behulp van een Document Centre papieren facturen en afleverbonnen direct opnemen in elektronische databases en document management-systemen. Door middel van applicaties als Lotus Domino en Domino.Doc kunnen deze documenten worden ontsloten, bekeken en verwerkt. In wezen wordt zo een digitale en doorzoekbare database gebouwd vanaf papieren originelen.

De afdeling Personeelszaken kan papieren CV's inscannen, in de database opslaan en zo voor andere afdelingen toegankelijk maken. Alle opgeslagen documenten zijn op verschillende criteria te doorzoeken. Met KnowledgeShare kunnen alle documenten en belangrijke klanten-informatie centraal worden opgeslagen en toegankelijk gemaakt voor alle managers, daarmee de doorlooptijd van documenten sterk verminderend.

Uit studies blijkt dat 60% van de tijd van kantoorwerk uit documentverwerking bestaat, waardoor zo'n 40% van de loonkosten opgaat aan het produceren, verwerken en opslaan van papieren documenten. Tijd- en kostenbesparing ten opzichte van de papieren verspreiding van documenten zijn dan ook de twee belangrijkste kenmerken van KnowledgeShare.

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket aan IT-diensten, op het gebied van documentproductie, electronisch documentbeheer, documentaire informatiesystemen, kennismanagement en workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de SOHO-, kantoor-, productie- en service-omgeving en bedrijfskritische documentbeheertoepassingen is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1999 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,2 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (verkooporganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.000 mensen werkzaam.

Noot voor redacties