Actieve gebruikers Monsterboard.nl verdubbeld

- PERSBERICHT -

Amsterdam, 3 oktober 2000

Monsterboard.nl behaalt magische groeicijfers
Actieve gebruikers in negen maanden meer dan verdubbeld.

Monsterboard.nl publiceert vandaag haar tussentijdse groeicijfers. De groei is spectaculair te noemen. Sinds het begin van dit jaar is het aantal CV's bij Monsterboard.nl meer dan verdubbeld en nadert de 60.000 CV's. Het persoonlijke loopbaan account 'My Monster', om je CV te plaatsen en individueel carrière-advies te vragen, heeft het magische aantal van meer dan 100.000 bereikt.

De nieuwe feiten
De carrièresite Monsterboard.nl biedt nu meer dan 4.600 vacatures aan en er zijn inmiddels 115.000 regelmatige actieve gebruikers met een 'My Monster' account. Per maand bezoeken gemiddeld 350.000 mensen Monsterboard.nl. Werkgevers hebben nu toegang tot 57.000 CV's.

Suzanne Ekel, managing director: *De spectaculaire groei die wij op dit moment doormaken is het gevolg van een doorbraak in online recruitment, de bewustwording van de internetgebruiker, de investeringen in ons merk en de gratis diensten die wij aanbieden. Het nadenken over werk en loopbaan, de wil om zelf keuzes te maken en de absolute controle over persoonljike gegevens veroorzaken de spectaculaire groei van Monsterboard.nl. Wij verwachten dat deze ontwikkeling zich blijft voortzetten omdat online carrière management en recruitment een ongeëvenaarde groeimarkt is.*

CV Database onderzoek
Recent onderzoek wijst uit dat de CV Database van Monsterboard.nl de huidige trend in het profiel van internetgebruikers volgt. Een gelijkmatiger spreiding in leeftijd, man/vrouw-verdeling en opleidingsniveau van de internetgebruiker zet zich voort in de CV Database. Vooral opvallend is de enorme groei van het aantal starters (maximaal twee jaar werkervaring) in de CV Database; hierdoor is het nu makkelijker om ook deze groep via het internet te werven. Ook maken steeds meer vrouwen gebruik van de mogelijkheden die Monsterboard.nl biedt. 31% Van de CV's is afkomstig van vrouwen, die actief met hun loopbaan bezig zijn (een stijging van 24%). Naast HBO-ers en universitair-opgeleiden, maken ook inmiddels veel MBO-ers gebruik van Monsterboard.nl (40%).

Verwachting voor de toekomst
Forrester geeft aan dat het gebruik van Internet bij het zoeken naar informatie over loopbaan en werk blijft stijgen. De top van het potentieel is echter nog niet bereikt. Forrester Research verwacht dat volgend jaar de online wervingsbestedingen wereldwijd tot ruim $ 2 miljard gestegen zijn (dit jaar $ 600 miljoen). Een onderzoek van Greenfield Online meldt dat 61% van de personen die een CV op het Internet hebben achtergelaten tenminste ëën uitnodiging voor een gesprek ontvangt. Hetzelfde onderzoek geeft aan dat 67% van deze personen verwacht dat zij voor hun volgende baan gebruik zullen maken van online informatie over loopbaan en vacatures.

- EINDE BERICHT -

- ALGEMENE INFORMATIE -

Monsterboard.nl
Monsterboard.nl is gestart op 13 januari 1998 en is gevestigd in Amsterdam. Monsterboard.nl gelooft sterk in het recht voor iedereen op een succesvolle en plezierige loopbaan en een effectief wervings- en selectieproces. Alle activiteiten van de carrièresite zijn er dan ook op gericht om de persoonlijke ontwikkeling en het wervings- en selectieproces te faciliteren. Op Monsterboard.nl staan momenteel ruim 4600 vacatures en meer dan 57.000 c.v.'s. Per maand kent de site ruim 350.000 unieke bezoeken. Monsterboard.nl committeert zich aan de hoogst mogelijke zorgvuldigheid ten aanzien van het bewaren van de privacy van haar gebruikers. Het privacy statement dat via de homepage te bereiken is geeft hier meer informatie over.

Monster.com
Monster.com heeft haar hoofdkantoor in Maynard, Massachutes, en is volgens onafhankelijk onderzoek dat in augustus 2000 I/PRO werd uitgevoerd het grootste internationale carrière-netwerk met meer dan 4,5 miljoen unieke bezoekers per maand. De internationale database omvat 5,5 miljoen c.v.'s en meer dan 430.000 vacatures. Uit onderzoek van Media Matrix is gebleken dat Monster.com op de 74ste plaats staat van meest bezochte sites op het internet. Monster.com verbindt de meest vooraanstaande bedrijven met de best gekwalificeerde, carrière-georiënteerde personen. Zij biedt zowel de werknemer als de werkgever de meest innovatieve technologie en diensten die beide partijen meer controle geven in het wervingsproces. Het Monster-netwerk bestaat uit locale sites en vestigingen in de VS, Verenigd Koninkrijk, Australië, Canada, Nederland, België, Nieuw Zeeland, Singapore, Hongkong, Frankrijk, Duitsland, Ierland en Spanje. Monster.com is het belangrijkste merk in de Interactieve Divisie groep van TMP Worldwide Inc. (NASDAQ: "TMPW";ASX:"TMP").

Privacy
Monsterboard.nl vindt privacy op Internet van het allergrootste belang. Daarom verstrekt Monsterboard.nl de persoonlijke gegevens van haar gebruikers nooit aan anderen zonder dat daar uitdrukkelijk toestemming voor is gegeven door de gebruiker zelf. Monsterboard.nl gelooft in 'consumer control'; de gebruiker bepaalt zelf of een werkgever zijn CV ziet en welke persoonlijke gegevens de werkgever kan zien. Ook stuurt Monsterboard.nl nooit reclameboodschappen van derden naar de persoonlijke mailbox van gebruikers. Tot slot spreekt het vanzelf dat Monsterboard.nl zich houdt aan de Wet Persoonsregistraties en dus, conform deze wet, alle daarvoor in aanmerking komende registraties aanmeldt bij de Registratiekamer. (zie tevens de 'privacy commitment' die vanuit iedere pagina op de site te bereiken is)

- EINDE ALGEMENE INFORMATIE -

Achtergrondinformatie (