Peter Koops nieuwe bondsvoorzitter BOVAG

Bron: Persberichten
Datum: 3-10-2000

Peter Koops wordt nieuwe bondsvoorzitter BOVAG

Peter Koops, aandeelhouder en president-commissaris van Koops Furness in Bunschoten, is benoemd tot bondsvoorzitter van BOVAG per 1 januari 2001. Hij werd op 2 oktober door de bondsraad unaniem benoemd als opvolger van John Hoekzema. Hoekzema neemt op 1 januari 2001 afscheid van BOVAG omdat zijn maximale voorzitterstermijn erop zit.

Koops zet zich al jarenlang in voor de belangen van ondernemers die zijn aangesloten bij BOVAG. Peter Koops was o.a. lid van het algemeen en het dagelijks bestuur van NDA en was tevens vijf jaar voorzitter van de sociale commissie. In die hoedanigheid was hij ook de afgevaardigde van BOVAG in de werkgeversorganisaties van de metaal en technische bedrijfstakken (FWM). Verder bekleedt Peter Koops voor BOVAG een aantal commissariaten en is hij lid van het hoofdbestuur.