Kwaliteitswaarborgprogramma AMD voor moederbordfabrikanten

AMD INTRODUCEERT WERELDWIJD KWALITEITSWAARBORGPROGRAMMA VOOR

MOEDERBORDFABRIKANTEN

Vereenvoudigd ontwerpproces door 'AMD Assured' voor AMD Athlon en AMD Duron

Phoenix, Arizona (Verenigde Staten), 3 oktober 2000 - AMD heeft een wereldwijd programma opgezet dat de beschikbaarheid van betrouwbare moederborden van hoge kwaliteit moet waarborgen; het programma helpt fabrikanten bij het ontwerpen en testen van moederborden met AMD Athlon- en AMD Duron-processoren.
Het 'AMD Assured'-programma, waarvan de bijzonderheden tijdens het Fall System Builder Summit in Phoenix, Arizona, bekend gemaakt werden, geeft PC-fabrikanten de zekerheid dat moederborden voor de AMD Athlon of Duron voldoen aan de door AMD bepaalde testcriteria.

Het programma voorziet in uitgebreide testprocedures voor elektrische eigenschappen en compatibiliteit. Bovendien verplichten moederbordfabrikanten die aan het programma meedoen, zich een redelijke voorraad van goedgekeurde moederborden aan te houden. Nadat de borden de tests met succes doorlopen hebben, behouden ze hun kwalificatie zolang er geen veranderingen in het ontwerp of de componenten worden aangebracht. Zodra de fabrikant modificaties aanbrengt, moet het bord ter beoordeling of voor het opnieuw ondergaan van tests aan AMD worden aangeboden. Doorstaat het bord de procedure opnieuw, dan wordt de kwalificatie verlengd.

AMD wil klanten en partners de grootst mogelijke zekerheid bieden dat het PC-platform op basis van AMD-processoren een complete, stabiele en betrouwbare omgeving is. Het 'AMD Assured'-programma geeft de markt een kwaliteitswaarborg voor PC's die gebouwd zijn rond de AMD Athlon en AMD Duron.

Deelname aan het programma staat open voor alle moederbordfabrikanten in de gehele wereld. Momenteel brengen Gigabyte Technology en MSI Computer moederborden op de markt, die volgens het 'AMD Assured'-programma gekwalificeerd zijn. Elk moederbord dat aan de eisen voldoet, krijgt een speciaal 'AMD Assured model' nummer.

Het 'AMD Assured' programma is een uitbreiding van de huidige praktijk waarin AMD een reeks moederborden controleert en aanbeveelt voor gebruik met een van de vele AMD-processoren. Een lijst met aanbevolen moederborden voor AMD-processoren is te vinden op de website:
www.amd.com/reseller/reseller.html. AMD is van plan het systeem van aanbeveling van moederborden voort te zetten naast het 'AMD Assured' programma.

De elektrische en compatibiliteitstests van het 'AMD Assured' programma zijn zeer uitgebreid en omvatten EMI scanning en standaard benchmarktests. Elk bord wordt getest op de Microsoft WHQL en de Novell-standaards; ook moet het bord de tests met applicatie-pakketten doorstaan, waaronder: Microsoft Office 2000 en Corel Office 2000. De besturings-systemen waarmee getest wordt, zijn Microsoft Windows 98, Windows NT en Windows 2000, SCO Unix, Linux, Solaris en BeOS. AMD overweegt aanvullende tests in het programma op te nemen, zoals Autodesk AutoCAD 2000, Adobe PhotoShop 5.5, Adobe Illustrator 8, Visual C++ 6.0, Visual Basic 6.0 en Borland Turbo C++.

Woordvoerders van Gigabyte Technology en MSI Computer verklaarden de komst van het 'AMD Assured' programma toe te juichen, omdat het kwaliteitsbewustzijn en de zekerheid van afnemers erdoor bevorderd zullen worden.

Meer informatie over het 'AMD Assured' programma, zoals een lijst van moederborden die aan de eisen van het programma voldoen, is te vinden op: www.amd.com/reseller/assured/index.html.

AMD
Advanced Micro Devices (AMD) is leverancier op de wereldmarkt van IC's (geintegreerde schakelingen) voor computers, netwerk- en communicatie-apparatuur. AMD vervaardigt processoren, flash-geheugens en andere technisch hoogwaardige halfgeleidercomponenten in fabrieken in de Verenigde Staten, Europa, Japan en Azie.
De in 1969 gestichte onderneming heeft haar hoofdkantoor in Sunnyvale, Californie (VS). In 1999 behaalde AMD een omzet van $2,9 miljard.

AMD op Internet
Meer informatie over (de producten van) AMD, zoals de AMD Athlon- en de AMD Duron-processors, is te vinden in de virtuele perskamer: www.amd.com/news/virtualpress/index.html.

System Builder Summit
Het System Builder Summit Fall 2000 vond van 24 tot 27 september jl. plaats in The Arizona Biltmore Resort and Spa in Phoenix, Arizona. Tijdens de driedaagse conferentie ontmoetten 200 van de grootste PC-producenten in tal van sessies en locaties meer dan 100 leveranciers, internationale distributeurs en dienstverleners van technologie-oplossingen.

Voorbehoud
Dit persbericht bevat toekomstverwachtingen. Deze zijn gepubliceerd onder normaal voorbehoud van onvoorziene gebeurtenissen of onverwachte ontwikkelingen.

Voor de redactie
PBA Benelux, Hanneke van den Ende of Jaap de Wit, tel: (+31) 70 3589378 of email: Hanneke@berg-kleijn.nl