Universal opent kantoren in Europa voor wereldwijde groei

Datum nieuwsfeit: 03-10-2000

UNIVERSAL ACCESS

Universal opent kantoren in Europa voor wereldwijde groei

::De nieuw te openen kantoren in Amsterdam en Londen bevordert mondiale supersnelle verbindingen.

Chicago - Universal Access Inc. (Nasdaq: UAXS), een toonaangevende provider van netwerkinfrastructuur voor het internet kondigde vandaag aan dat men het mondiale netwerkbereik voor service providers en carriers in Europa uitbreidt. Door kantoren in Amsterdam en Londen te openen vergroot Universal Access de mogelijkheid om de netwerken van 's werelds grootste telecombedrijven samen te brengen om zo supersnelle, wereldwijde verbindingen naadloos tot stand te brengen voor klanten van Europese service providers.

'Onze uitbreiding in Europa staat in direct verband met de belangrijke zakelijke mogelijkheden die wij in die markt zien,' zei Patrick Shutt, bestuursvoorzitter en algemeen directeur van Universal Access. 'Deze kantoren zijn strategisch gelegen omdat ze ons een locale aanwezigheid geven vlak bij de belangrijke centra van service providers van internetinfrastructuur, goed opgeleide mensen in de telecommunicatie die hun talen spreken, en toegankelijkheid voor transatlantisch en pan-Europees pendelen.'

Universal Access ontvouwde in juli haar mondiale expansiestrategie, namelijk het leveren van end-to-end netwerk connectivity oplossingen in Europa, Azië en Latijns-Amerika. Vanaf dat moment zijn er overeenkomsten gesloten met CityReach International, een in Londen gevestigde provider van carrier neutrale collocatie en volgende generatie interconnect faciliteiten, en met IXEurope, een toonaangevende Europese datacentre operator, om daarmee de uitbouw van de UTX (Universal Transport Exchange) faciliteiten te ondersteunen. Universal Access is ook van plan verder naar Azië uit te breiden tijdens het eerste halfjaar van 2001 door kantoren in Tokio en Hongkong te openen.

De kantoren in Amsterdam en Londen zullen het centrum zijn voor de bedrijfsvoering voor Europa, waaronder ook administratieve taken, levering, offertes, technische ondersteuning en carrier relaties. De verkoop en service, de interconnect faciliteiten en bepaalde carrier relaties worden door geheel Europa heen gedecentraliseerd naar filialen. De onderneming zal in andere Europese steden servicefilialen opzetten voor de klanten voor zover de vraag naar internetinfrastructuur dit vereist.

Om in te spelen op de wereldwijde deregulatie van en de vraag van de klant naar circuit connectivity, is het bedrijfsmodel van Universal Access gestoeld op twee kernstrategieën: het gebruiken van informatie en faciliteiten om gefragmenteerde netwerken met hoge capaciteit samen te brengen om wereldwijde breedband carrier netwerken naadloos tot stand te brengen voor ISP's (Internet Service Providers), ASP's (Application Service Providers) en TSP's (Telecommunicatie service providers).

Universal Access is in de unieke positie om gebruik te maken van de exploderende internet- en telecommarkt. De ITU (International Telecommunications Union) schat dat de wereldwijde markt voor de gehele telecommunicatie tegen 2004 een omzet heeft van meer dan USD 1 biljoen. Atlantic ACM schat dat Universal Access een marktaandeel kan veroveren van USD 345 miljard in 2004 wanneer netwerkuitbouwingen de steeds verdergaande fragmentatie door de telecommarkt heen voortstuwt.

::Universal Access

Universal Access is een provider van netwerkinfrastructuur voor het internet die multiple carrier netwerken op een buitengewone efficiënte, tijd- en kostenbesparende manier bevoorraadt, onderling verbindt en beheert. Door informatie, faciliteitenmanagement en end-to-end service met een toegevoegde waarde te combineren, levert het bedrijf de enige oplossing op de huidige marktplaats, die end-to-end netwerk connecties levert aan internet service providers (ISP's), applicatie service providers (ASP's) en telecommunicatie service providers (TSP's) met een snelheid die de markt eist om de omzetgroei te versnellen en tegemoet te komen aan de door het internet opgestuwde vraag naar bandbreedte. Universal Access mag o.a. de volgende ondernemingen in de sector tot haar partners rekenen: AboveNet/MFN, Allied Riser Communications, AT&T, BCE Nexxia, Broadwing, Cable & Wireless, Genuity, WorldCom, UUNET, Williams Communications en Winstar; samen bouwen zij de wereldwijde infrastructuur op die nodig is om de groei van het internet mogelijk te maken. Het hoofdkantoor staat in Chicago, Illinois, en er zijn regionale kantoren in Herndon, Virginia, Santa Clara, Californië, Londen, VK en Amsterdam.

Met inachtneming van de Harbour Statement krachtens de Private Securities Litigation Reform Act van 1995.

Met uitzondering van de historische informatie, zijn alle uitspraken uit dit persbericht op de toekomst gerichte uitspraken, inclusief maar niet beperkt tot uitspraken ten aanzien van mogelijke strategische relaties, mogelijke nieuwe klanten en plannen om de bedrijfsactiviteiten en UTX faciliteiten wereldwijd uit te breiden. De uitkomst kan wezenlijk verschillen van verwachtingen, uitgesproken in op de toekomst gerichte uitspraken als gevolg van bepaalde risico's en onzekerheden inclusief, maar niet beperkt tot, de beperkte internationale bedrijfservaring, buitenlandse wet- en regelgeving, mogelijk onvermogen om definitieve contracten af te sluiten ten aanzien van UTX faciliteiten of andere zakelijke ondernemingen, moeilijkheden bij het bevoorraden van circuits, de moeilijke taak om nieuwe klanten aan te trekken, het mogelijke onvermogen om UIX databases te onderhouden en uit te breiden, concurrentie vanuit de bedrijfstak, de moeilijkheid om de groei van de onderneming te beheren en de noodzaak om kapitaal te verwerven. Meer informatie hierover en over andere risico's staan vermeld in de documenten geregistreerd bij de Commissie van Toezicht op het effecten- en beurswezen. Universal Access verplicht zich niet de informatie in dit persbericht bij te werken. Alle verdere geschreven en mondelinge op de toekomst gerichte uitspraken die toe te schrijven zijn aan de Onderneming of aan personen die uit naam van de Onderneming handelen, zijn in hun geheel uitdrukkelijk onder voorbehoud van deze alinea.

Website: www.universalaccess.net

Contact:
Randolph Pitzer van Universal Access, +1 312-660-6487, of (rpitzer@universalaccess.net); of Mara Conklin van Clarus Communications,
+! 847-816-9411, of mlconklin@clarus-comm.com

03 okt 00 13:38