Politiebericht Utrecht: district Binnensticht

Politiebericht Utrecht: Utrecht 3-10-2000
Persberichten district Binnensticht, 10.30 uur

Aanrijding letsel
BILTHOVEN - Een ernstig ongeval op de Provincialeweg N234 tussen Maartensdijk en Soest, heeft vanochtend een enorme file veroorzaakt. Om kwart voor zeven botstne op de kruising N234 en de Soestdijkseweg-noord twee auto's op elkaar. De bestuurder van een personenbusje met daarin twee inzittenden kreeg geen voorrang van een personenauto die kwam uit de richting van de Soestdijkseweg-noord. In de personenauto zat een man uit Bilthoven.

Door de aanrijding raakten beide auto's zwaar beschadigd. De kruising werd in zijn geheel geblokkeerd voor het verkeer uit beide richtingen. Het verkeer werd via Bilthoven omgeleid. Vanuit de richting A27 werd het verkeer via de parallelweg geleid. Deze omleiding veroorzaakte tijdens de ochtendspits een enorme file die enkele uren heeft geduurd.

De bestuurder van de personenauto werd door de brandweer uit zijn wrak bevrijd. Deze man is gewond naar het UMC te Utrecht gebracht. Twee inzittende van het personenbusje zijn gewond naar een ziekenhuis in Baarn gebracht. De Regionale Verkeersdienst stelt een nader onderzoek in naar de toedracht.