Startschot Calvé Photo Award voor aankomende fotografen

Calvé
Startschot Calvé Photo Award voor aankomende fotografen 03 - 10 - 2000
Calvé nodigt jonge fotografen uit De aardappeleters anno 2000 te fotograferen
Calvé organiseert een fotowedstrijd voor jonge talentvolle fotografen in Nederland; de Calvé Photo Award met als thema De aardappeleters anno 2000. De wedstrijd is opgezet ter introductie van de nieuwe Calvé Bieslooksaus, die vooral lekker smaakt bij aardappels. Aankomende fotografen die op dit moment 3e of 4e jaars student aan een fotografie opleiding zijn of die niet langer dan 1 jaar geleden een dergelijke opleiding hebben afgerond, worden uitgenodigd een eigen versie van de aardappeleters van vandaag de dag in beeld te brengen. Creativiteit staat voorop, de enige voorwaarde is dat een flesje Calvé Bieslooksaus herkenbaar op de foto staat afgebeeld. Wie zich aanmeldt, krijgt een flesje Bieslooksaus toegestuurd en dient de foto voor vrijdag 3 november 2000 in te sturen. Voor de 15 finalisten organiseert Calvé een expositie, zodat hun talent ook aan de buitenwereld wordt getoond. Een deskundige jury, waaronder directeuren van diverse fotovakscholen, beloont de winnaar met de veelzijdige Canon EOS3 camera met toebehoren ter waarde van circa NLG 10.000,-.

Calvé en De Aardappeleters
Calvé heeft kunst altijd hoog in het vaandel staan. Zo heeft Anton Pieck in 1954 illustraties gemaakt voor een kalender en maakte Jurriaan van Hall ooit portretten van Nederlandse kunstenaars met ketchup en mayonaise. De Aardappeleters past in dit geval uitstekend bij de nieuwe Bieslooksaus. Tot eind oktober geeft Calvé haar klanten bij aankoop van een zakje Cela Vita aardappeltjes en een flesje Bieslooksaus van Calvé het tweede toegangskaartje voor het Van Gogh Museum gratis. Hier kan men genieten van de bekende Aardappeleters van Van Gogh. Wellicht worden De aardappeleters anno 2000 en hun fotografen straks net zo beroemd. Calvé streeft ernaar om de Calvé Photo Award voor jonge beginnende fotografen jaarlijks te laten terugkeren.

Inschrijvingen voor de fotowedstrijd De aardappeleters anno 2000 kunnen gestuurd worden naar:

Calvé Photo Award: De aardappeleters anno 2000 Antwoordnummer 5029
3000 VB Rotterdam

Inlichtingen over de wedstrijd zijn te verkrijgen via het gratis telefoonnummer 0800-0223266.

Calvé sauzen
Calvé produceert al sinds de jaren 70 verschillende soorten tafelsauzen die in flesjes verkrijgbaar zijn in 12 varianten. Deze sauzen zijn geschikt om oneindig mee te variëren. De sauzen van Calvé zijn bekend van en geliefd bij de barbecue en het gourmetten, maar zijn ook bij de gewone maaltijd een welkome aanvulling op tafel.

Voor persinformatie:
DLV Public Relations