BroadVision introduceert MarketMaker voor de B2B-markt

Datum nieuwsfeit: 03-10-2000

BroadVision MarketMaker verovert B2B-markt

Met nieuwe MarketMaker-oplossing kunnen bedrijven snel B2B-beurzen en marktplaatsen implementeren, de liquiditeit verhogen en concurrentievoordeel behalen

Huizen, 3 oktober 2000 - BroadVision introduceert MarketMaker, een Business-to-Business (B2B) -oplossing die de manier waarop kopers en leveranciers via Internet handel drijven drastisch verandert. Met behulp van MarketMaker kunnen klanten snel B2B-beurzen en -marktplaatsen creëren en concurrentievoordeel behalen via online zakenrelaties en communities.

Volgens Gartner Group zal in 2001 zeventig procent van de distributeurs met websites ruim tachtig procent van hun omzet behalen via online marktplaatsen. Gezien de populariteit van deze marktplaatsen, zal de belangrijkste uitdaging voor organisaties liggen in het verhogen van de winstgevendheid en het behalen van concurrentievoordeel. Een krachtige e-transactie-omgeving zal daarbij een belangrijke rol spelen, maar de belangrijkste sleutel tot het succes zal het bouwen van sterke communities zijn.

"Met de toevoeging van BroadVision MarketMaker aan onze productlijn kunnen onze klanten nu bedrijfsrelaties beheren aan zowel de inkoopzijde als aan de verkoopzijde van hun toeleveringsketen," zegt dr. Pehong Chen, president en CEO van BroadVision. "BroadVision MarketMaker combineert een bewezen B2B-transactieapplicatie met mogelijkheden voor onder andere het bouwen van communities, communicatie en onderlinge samenwerking. Tevens ondersteunt het de many-to-many marktstructuur waaraan zowel horizontale als verticale markten behoefte hebben."

Met MarketMaker kunnen B2B-beurzen verder gaan dan eenvoudige online commerce-transacties, door de mogelijkheid te bieden om online communities te creëren en beheren, via content management, communicatie tussen klanten en account management. Al deze mogelijkheden zijn ontworpen om site-loyaliteit te versterken en op deze wijze Internetbedrijven te helpen bij het opbouwen van de liquiditeit die zij nodig hebben voor het opzetten van een succesvolle online onderneming.

Toegevoegde waarde
MarketMaker is een zeer schaalbaar en flexibel systeem waarmee organisaties mee kunnen groeien met de marktplaatsen die zij creëren. De nieuwe diensten bieden op verschillende gebieden toegevoegde waarde, waaronder:

Ordertransacties:

* Catalog Order - een zoekgereedschap waarmee gebruikers een totale marktplaats-catalogus of leveranciersspecifieke catalogus kunnen doorzoeken op een specifiek item met een vaste prijs;
* Request for Quotations - interactieve transacties voor aanvragen die gebaseerd zijn op specifieke producten of productkenmerken;
* Buyer and Supplier Negotiations - interactieve, directe onderhandelingen tussen kopers en verkopers;
* Dynamic Auctioning - biedt de mogelijkheid om verschillende prijsformaten te gebruiken, waaronder Engels ('forward auctions'), Nederlands ('descending price auctions'), Sealed-Bid Auction en Reverse Auction. Ondersteunt verschillende, gestructureerde formaten, waaronder Limit Bidding, Multi-Staged Bidding en Multi-Parameter Terms.
Community-ontwikkeling en -beheer:

* Content-management - dynamisch gegenereerde en gepersonaliseerde content, zoals nieuws, evenementen en interessegroepen die de leden geïnformeerd en geïnteresseerd houden;
* Community Interaction System - onderwerpgerichte discussiegroepen waarmee leden van elkaar kunnen leren door het uitwisselen van ervaringen met betrekking tot hun specifieke marktgebieden;
* Account Management - op het web gebaseerde sjablonen voor account-management, waarmee zowel self-service-modellen als modellen met klantenservicemedewerkers mogelijk zijn. Tevens biedt dit de mogelijkheid om op eenvoudige wijze de status van orders te controleren, alsmede een aankoophistorie en notificatie vooraf van orders.
Catalogusbeheer:

* Kopers en verkopers kunnen nieuwe producten invoeren en producten kopen via een complete marktplaats-catalogus of een door de leverancier beheerde catalogus;
* Leveranciers kunnen hun eigen catalogus beheren en zowel deze eigen catalogus als de totale marktplaats-catalogus tegelijkertijd bijwerken.
Marktplaats-informatie:

* Kant-en-klare rapporten waarmee regels gegenereerd kunnen worden, door het analyseren van transacties en het optimaliseren van de prestaties van e-commerce transacties die de mogelijkheden verbeteren voor interactie met kopers en verkopers op een persoonlijke, één-op-één basis.
* Integreert analysemogelijkheden met zowel de front- als de backoffice, waarmee een compleet overzicht van de klanteninteracties samengesteld kan worden, waaronder observatie-, profiel- en content-databases.
BroadVision MarketMaker is per direct beschikbaar voor HP-UX en Sun Solaris.

Over BroadVision
BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) biedt een geïntegreerde suite van gebundelde applicaties voor het ondersteunen van e-commerce transacties en interactie. Grote ondernemingen en overheidsinstanties gebruiken deze applicaties voor inkoop, verkoop en informatieuitwisseling via draadloze en vaste Internet-verbindingen. De BroadVision e-commerce applicatie suite kan de concurrentiepositie en de winstgevendheid van een organisatie verbeteren doordat het deze organisatie in staat stelt om vruchtbare relaties te leggen en te onderhouden met klanten, leveranciers en personeel. De service professionals van BroadVision, die zich gesteund weten door 100 partnerorganisaties wereldwijd, garanderen dat de implementatie van de applicaties zich vertaalt in waarde voor de klant. BroadVision ondersteunt meer dan 1.000 klanten wereldwijd vanuit kantoren in 34 landen met consultancy, training en ICT-support. BroadVision is opgericht in 1993, ging in 1996 naar de beurs en is sedert 1998 winstgevend. Het hoofdkantoor van BroadVision is gevestigd in Redwood City, Californië. Voor meer informatie zie: www.broadvision.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
BroadVision, contactpersoon: Wouter Teijema, tel. 035 - 524 90 10, e-mail: (wouterteijema@broadvision.com) Of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, contactpersoon: Marieke Leenhouts, tel. 023 - 568 82 08, e-mail: (mariekel@monogram.nl)