NEI Kolpron Groep en Adviesburo voor Mobiliteit gaan fuseren

Datum nieuwsfeit: 03-10-2000

NEI KOLPRON GROEP

NEI Kolpron Groep en Adviesburo voor Mobiliteit gaan fuseren

De NEI Kolpron Groep (NKG) en Adviesburo voor Mobiliteit (AVM) hebben een intentie-overeenkomst gesloten om te komen tot een fusie tussen beide bedrijven. NKG en AVM versterken daarmee hun advies- en onderzoekspraktijk binnen de sector transport. Op 1 januari 2001 moet de fusie een feit zijn.

Beoogd resultaat
Door de samenwerking tussen NKG, en daarbinnen NEI Transport, en AVM zal een breder en completer pakket van diensten worden aangeboden. Met het uitgebreide kantorennetwerk in zowel binnen- als buitenland is men bovendien altijd dichtbij de klant. Dit maakt hen het logische aanspreekpunt voor overheden, organisaties en bedrijven die zich gesteld zien voor economische en aanverwante vraagstukken op het gebied van verkeer, vervoer, infrastructuur en mobiliteit. Het onafhankelijke karakter van de dienstverlening blijft gehandhaafd. AVM en NEI Transport zullen in de toekomst onder een gezamenlijke naam gaan opereren.

Profiel bedrijven
De NEI Kolpron Groep, ontstaan op 1 januari 1999 als gevolg van een fusie tussen NEI B.V. en Kolpron Consultants B.V., is een pan-Europese, onafhankelijke groep van 12 economisch georiënteerde onderzoeks- en consultancy-organisaties. NKG is werkzaam op een breed scala van werkterreinen, waaronder transport. NEI Transport levert onderzoek en advies op het gebied van infrastructuur, transport en logistiek, havens en scheepvaart, en telematica. De 50 experts werken wereldwijd voor opdrachtgevers uit de publieke en private sector. NEI Transport behaalde in 1999 een omzet van 8,5 miljoen gulden.

Adviesburo voor Mobiliteit, opgericht in 1989, is actief op het gebied van beheersing en beïnvloeding van mobiliteit. De organisatie biedt diensten aan op het gebied van parkeren, vervoermanagement en collectief vervoer en werkt in opdracht van vervoeraanbieders, bedrijfsleven en overheid. AVM is gevestigd in Amsterdam en Den Haag en heeft 20 experts in dienst uit verschillende disciplines. AVM bestaat uit AVM Advies, Bureau DAM (dataverzameling en analyse) en PARC facility (beheer van mobiliteitsvoorzieningen).

Rotterdam en Amsterdam, 3 oktober 2000.

Noot voor redacties