Uitbreidingen productiviteit Danka Digimaster afdruksysteem

Datum nieuwsfeit: 03-10-2000
PERSBERICHT

Belangrijke uitbreidingen maximaliseren productiviteit van Danka Digimaster hoogvolume afdruksysteem

Woerden, 3 oktober 2000 De eerste exemplaren van het Digimaster 9110 Network Imaging System kwamen anderhalf jaar geleden uit de fabrieken van Heidelberg Digital en inmiddels zijn al meer dan duizend van deze hoogvolume afdruksystemen in gebruik genomen. Intussen wordt stelselmatig gewerkt aan uitbreidingen op dit modulaire en flexibele platform, teneinde de productiviteit nóg verder op te schroeven. De meest actuele uitbreidingen zijn:

Imagedirect 665 productiescanner;
9110 Inserter voor het toevoegen van omslagen en voorbedrukte documenten; Bourg BBF Book Factory voor boekproducties.
ImageSmart workflow- en productiesoftware;

Imagedirect productiescanner
Heidelberg Digital ontwikkelde een snelle scanner die naadloze aansluiting biedt op de Digimaster en de bijbehorende ImageSmart software suite. Deze productiescanner, die in het eerste kwartaal van het komende jaar op de markt komt, verwerkt 65 pagina's per minuut, die in de hoge resolutie van 600 x 600 dpi worden gedigitaliseerd. Daarmee houdt deze scanner pas met de hoge productiviteit en beeldkwaliteit van de Digimaster 9110. De scanner ondersteunt open standaarden en kan eenvoudig worden geïntegreerd zodat gescande documenten gebruikt kunnen worden in andere applicaties.

Inserter
Een voor de hand liggende toepassing van de Inserter is de toevoer van omslagen en tabbladen, om van prints complete boekwerken te maken die alleen nog maar moeten worden gebonden. Een meer actuele toepassing is evenwel het toevoegen van kleurenpagina's aan zwart/wit documenten; kleurenpagina's die door een full-colour systeem werden geproduceerd.

De Inserter is uiterst nauwkeurig instelbaar, zodat de voorbedrukte pagina's altijd op exact de juiste plaats in de totale documentenproducties komen. Doordat hiermee sorteerwerk achteraf overbodig wordt, bespaart de Inserter enorm veel tijd, moeite en dus kosten.

Book Factory
C.P. Bourg, één van de grootste fabrikanten van nabewerkingsystemen, ontwikkelde de BBF2005 Book Factory, die een perfecte tandem met de Digimaster 9110 vormt. De producties van de Digimaster, aangevuld met de toevoegingen van de Inserter, kunnen onmiddellijk door de Book Factory worden gebonden. Hiermee worden per uur 350 kant-en-klare boekwerken verkregen.

ImageSmart
De ImageSmart suite is uitgebreid met de Document Mastering Software, die afgestemd is op de industriestandaard van Adobe Acrobat en gebruik maakt van op PDF gebaseerde workflow. De software biedt effectieve ondersteuning bij het samenstellen, redigeren, previewen en proefdrukken van documenten. De eveneens nieuwe ImageSmart Production Software module biedt PDF ondersteuning bij opmaak op het niveau van het scanning-werkstation en verschaft faciliteiten voor producties tot het papierformaat 22,8 x 35,5 cm. Beide nieuwe modulen zijn geënt op volledige controle over documentenproducties, waarbij de factor 'bedieningseenvoud' voor extra productiviteit zorgt.

Danka Business Systems PLC is één van de grootse onafhankelijke leveranciers ter wereld van kantoorautomatiseringssystemen en aanverwante producten en diensten. De organisatie heeft 700 vestigingen in 30 landen en telt 20.000 medewerk(st)ers. De omzet bedroeg over boekjaar 1999 circa US$ 3 miljard. Danka Nederland B.V. is een volledig zelfstandige dochteronderneming met 450 medewerk(st)ers. Het hoofdkantoor is in Woerden gevestigd. Het Europese hoofdkantoor van Danka Business Systems PLC is in Londen (UK). Het Amerikaanse hoofdkantoor bevindt zich in St. Petersburg, Florida. Danka is genoteerd aan NASDAQ en de London Stock Exchange.

Voor meer persinformatie & beeldmateriaal:
Danka Nederland B.V.
Marloes Antheunis