PinkRoccade na overname TWO WAY leidende positie zorgsector

Datum nieuwsfeit: 04-10-2000

PinkRoccade met overname TWO WAY naar leidende positie in zorgsector Voorburg, 4 oktober 2000
PinkRoccade nv heeft op 3 oktober een intentieverklaring getekend met TWO WAY in Arnhem. Met de voorgenomen overname, die per 1 januari 2001 is voorzien, versterkt PinkRoccade haar positie als een van de grootste ICT-dienstverlener in de Nederlandse zorgsector. PinkRoccade is via werkmaatschappij RocCare actief bij ziekenhuizen, geestelijke gezondheidsinstellingen, verpleeg- en verzorgingshuizen en gehandicaptenzorg. TWO WAY richt zich vooral met ICT-diensten op ziekenhuizen terwijl die in de andere segmenten toeneemt. Gezamenlijk bieden beide ondernemingen met standaardapplicaties, maatwerk en diensten werk aan ruim 250 mensen.

Henk Bosma, voorzitter concerndirectie PinkRoccade: `Het streven is onze positie in de zorgsector te verbreden. Daar is PinkRoccade al hard mee bezig, bijvoorbeeld door het opzetten van projecten zoals het Apeldoornse pilot project Care Connect, waarmee gegevensuitwisseling tussen huisarts, apotheker en ziekenhuis mogelijk wordt. TWO WAY biedt met haar kennis en ervaring in de ziekenhuismarkt een wezenlijke versterking. Niet alleen met kennis, maar ook doordat we ons volume in deze markt vergroten'.

TWO WAY directeur Gerbrand Landman: `De relatie met de grote ziekenhuisklanten verandert snel: van deelnemers in enkele stichtingen naar een puur zakelijke klant-leverancier verhouding. Dit stelt andere eisen aan de organisatie, zeker in termen van commerciële slagkracht en verdere professionalisering van relaties en onze dienstverlening. Daarom is deze overname voor ons van belang, maar met name omdat PinkRoccade in onze optiek een aantrekkelijke partij is gezien hun visie op ICT dienstverlening in de gezondheidszorg, de portfolio die goed aansluit bij onze ambities, en de cultuur van het bedrijf.'

PinkRoccade nv biedt onder de merknaam Roccade diensten op het gebied van systeemontwikkeling, -onderhoud en -vernieuwing. De werkmaatschappijen richten zich zowel op marktsectoren binnen de publieke sector (centrale en lagere overheden), als op de industrie, gezondheidszorg, sociale zekerheid en de financiële sector. Onder het merk Pink Elephant is PinkRoccade actief op het terrein van infrastructure management. PinkRoccade nv boekte in 1999 een omzet van EUR 475 miljoen, waarover een netto resultaat van EUR 32,8 miljoen werd behaald. Medio 2000 telt het concern circa 6200 medewerkers. 7 september 2000
Ontwikkeling zet door ondanks millenniumluwte
PinkRoccade bevestigt strategie met resultaten eerste halfjaar