Ochtendflits Amsterdam Exchanges: 4 oktober

Datum nieuwsfeit: 04-10-2000
Amsterdam Exchanges

04 Oct 2000 Ochtendflits

Meteen nadat de FED had aangekondigd de rente ongewijzigd te laten begonnen de koersen op de Amerikaanse beurzen te dalen. Blijkbaar won de vrees voor tegenvallende bedrijfsresultaten het van de opluchting over de economie, die daadwerkelijk lijkt af te koelen. Opnieuw kreeg vooral de Nasdaq, waarop vooral innovatieve technologiefondsen genoteerd staan, de hardste klappen te verduren; deze beurs moest ruim 3% terug. De Dow Jones-index eindigde weliswaar positief (+ 0,2%), maar had inmiddels een groot deel van zijn eerder opgebouwde winst ingeleverd.

In Amsterdam wordt laconiek op de Amerikaanse ontwikkelingen ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen