Progress Software kondigt Progress SonicMQ 3.0 aan

Datum nieuwsfeit: 04-10-2000

Progress Software levert infrastructuur voor E-Business Messaging om tegemoet te komen aan de vraag naar
maximale schaalbaarheid en beschikbaarheid

Commerce One adopteert nieuwe generatie SonicMQ van Progress Software

Capelle aan den IJssel, 4 oktober 2000 - Progress Software Corporation (NASDAQ: PRGS), toonaangevende leverancier van technologie voor het ontwerpen van E-Business-oplossingen, kondigt Progress SonicMQ 3.0 aan. SonicMQ 3.0 is een E-Business Messagingserver voor betrouwbare, schaalbare en veilige transacties van bedrijfskritieke gegevens over o.a. het internet.

Progress SonicMQ 3.0 biedt o.a.*:

· Maximale schaalbaarheid

· 7 x 24 beschikbaarheid

· End-to-end-beveiliging

· Gegarandeerde betrouwbaarheid

· Real-time-prestatie

· Connectiviteit en normen

*zie bijlage voor toelichting

Bedrijven passen op een ondernemende wijze E-Business-initiatieven toe naarmate een nieuwe generatie toepassingen het internetlandschap vertekent en de vereisten qua infrastructuur verhoogt. De infrastructuur voor E-Business Messaging is de drijfkracht van ?s werelds grootste B2B-uitwisselingen; daarin vertegenwoordigt SonicMQ 3.0 een belangrijke evolutie in de messaging-technologie.

Progress Software
Progress Software (NASDAQ: PRGS) is wereldwijd leverancier van softwareproducten en -services waarmee bedrijfsapplicaties voor het Internet kunnen worden ontwikkeld, geïmplementeerd en beheerd. Het bedrijf biedt hoogwaardige messaging-servers, applicatieservers, databases en producten voor applicatieontwikkeling en -beheer.

Onder de partners van Progress Software zijn ruim 2000 application service providers (ASP's) en independent software vendors (ISV's), die jaarlijks voor meer dan 5 miljard dollar aan applicaties en services op basis van Progress-software leveren. Progress-producten worden gebruikt door ruim 100.000 organisaties in 100 verschillende landen. Voor meer informatie: www.progress-software.nl of www.progress.be

Voor meer informatie:
Progress Software BRODEUR Worldwide Monique Bruins Döne Köycü telefoon: 010 - 235 11 11 telefoon: 020 ? 346 20 00 e-mail: (mbruins@progress.com) e-mail: (dkoycu@nl.brodeur.com)

Bijlage: toelichting op Progress SonicMQ 3.0

SonicMQ 3.0 Dynamic Routing Architecture E-Business-toepassingen verenigen een aantal variabelen waardoor de integratie en uitwisseling van bedrijfskritieke gegevens een zeer complexe onderneming wordt. SonicMQ 3.0 introduceert een Dynamic Routing Architecture (DRA) die in vergelijking met voorgaande generaties een belangrijke stap vooruit betekent en de basis legt om te beantwoorden aan de vereisten van E-Business.

Met SonicMQ?s DRA kunnen bedrijven deelnemen aan een wereldwijde E-Business-uitwisseling via een enkel ingangspunt. Naarmate nieuwe handelsdomeinen (hetzij bedrijven of B2B-uitwisselingen) online komen, ontdekt SonicMQ nieuwe bestemmingen en levert er berichten via een geoptimaliseerde routing. Met routing voor meerdere domeinen kunnen berichten gemakkelijk verschillende domeinen overbruggen, zodat het niet langer nodig is de toepassingen te wijzigen naarmate E-Business uitbreidt.

Maximale schaalbaarheid
De Dynamic Routing Architecture (DRA) geeft de mogelijkheid om op dynamische wijze tienduizenden nieuwe bedrijfspartners toe te voegen aan een E-Business-toepassing. Met SonicMQ kunnen gebruikers deel uitmaken van een maximaal schaalbare messaging-infrastructuur die miljoenen berichten per dag aflevert.

7 x 24 beschikbaar
Met SonicMQ Interbroker Clustering kunnen meerdere servers werken als een unit, waardoor afzonderlijke defecten in het messaging-systeem worden geëlimineerd. Load balancing en failover-verbindingstijden zorgen voor een beschikbaarheid van 7x24, zodat administrators een efficiënte routingconfiguratie kunnen opstellen die kan worden beheerd vanuit een gecentraliseerde configuratieserver.

End-to-End-beveiliging
SonicMQ?s DRA levert de allesomvattende beveiligingsoplossing voor messaging over het Internet, met volledige toegangscontrole en wederzijdse verificatie op basis van een certificaat voor een veilige verbinding tussen server-server en client-server. De DRA levert ook betrouwbare end-to-end-communicatie door middel van zowel message payload als kanaalcodering, terwijl flexibele HTTP/HTTPS dienst doen als hefboom voor bestaande Internet-beveiligingsmechanismen zodat snel vervoer door meerdere firewalls mogelijk wordt.

Gegarandeerde betrouwbaarheid
SonicMQ garandeert de levering van bedrijfskritieke informatie via duurzame subscripties en standvastige berichten zonder verlies van berichten. Langdurige persistentie voor niet-verbonden gebruikers wordt ondersteund door een ingebedde database of andere relationele database die voldoet aan JDBC. SonicMQ levert ook transactiesupport waarbij een of meer berichten gespecificeerd kunnen worden als een transactieset.

Real-time-prestatie
Onafhankelijke referenties bevestigen de ongeëvenaarde prestatie van SonicMQ, die nog verder uitgebreid wordt met de introductie van een Concurrent Transacted Memory Cache. Deze baanbrekende technologie levert geoptimaliseerde performance voor gegarandeerde levering van berichten. Het meetstelsel voor afzonderlijke servers (dual CPU) omvat support voor 2.000 gelijktijdige verbindingen met een doorvoer van 10MB.

Connectiviteit en normen
SonicMQ is gebaseerd op de specificatie Java Message Service (JMS) met een gewone set met interfaces, messaging-concepten en programmeerstrategieën. Verder levert het ook ingebouwde support voor de volgende standaard internet- en bedrijfstoepassingen: Internet-protocols, met inbegrip van TCP/IP, HTTP en SSL Internetbeveiliging via firewall tunneling, SSL, codering en digitale certificaten
Geschikt voor Java Message Service (JMS) Connectiviteitsbruggen: MQSeries, messagingsystemen die voldoen aan JMS, SMTP
XML-berichtentype en klant met DOM Open administratie API met SNMP support 100% Java server, met Java, COM/ActiveX en C clients

Productbeschikbaarheid
De beta-release van de SonicMQ Versie 3.0 is beschikbaar op www.sonicmq.com. SonicMQ levert twee versies: SonicMQ Developer Edition, een vrije versie waarmee ontwikkelaars messaging-toepassingen kunnen ontwerpen en testen; en SonicMQ Enterprise Edition, een allesomvattend product voor de toepassing en ontwikkeling in complexe omgevingen.

SonicMQ is geschikt voor de volgende operationele omgevingen: Microsoft Windows NT, Sun Solaris, Linux, HP-UX en AIX. SonicMQ omvat een ingebedde relationele database en is geschikt voor gebruik met Oracle8i, Microsoft SQL Server V7.0 en Progress RDBMS 9.1.