Politieberichten Schiedam

Datum nieuwsfeit: 04-10-2000

4 oktober 2000

Snelheidscontrole
SCHIEDAM -- Dinsdag hielden politiemensen van het district Schiedam tussen 10.15 uur en 15.30 uur een snelheidscontrole op de \'s-Gravelandseweg. Daarbij werd gebruik gemaakt van de Laser Patrol. In totaal werden 52 automobilisten staande gehouden en geverbaliseerd. Hoogst gemeten snelheid bedroeg 88 km/uur, terwijl 50 km/uur is toegestaan.

Winkeldief aangehouden
SCHIEDAM -- Dinsdagavond omstreeks kwart voor twaalf hield personeel van een avondwinkel aan de Parkweg een 39-jarige Schiedammer aan, die even daarvoor een blikje bier had weggenomen. De man werd overgedragen aan de politie en overgebracht naar het politiebureau.

Twee keer brand
SCHIEDAM -- In de nacht van dinsdag op woensdag omstreeks kwart over twee stond op een bedrijfsterrein aan de Buitenhavenweg een bestelbus in brand. De brandweer kwam ter plaatse en bluste het vuur. Omstreeks 04.00 uur stond op de Parkweg een stapel grof vuil in brand. Het vuur werd geblust door de brandweer. In beide gevallen wordt brandstichting niet uitgesloten.

Aanrijding met gewonde
SCHIEDAM -- Dinsdagmiddag omstreeks zes uur vond op de kruising van de Laan van Bol\'es en de Van Beethovenlaan een aanrijding plaats tussen een personenauto en een fietser. De bestuurder van de auto, een 31-jarige Schiedammer, zag op de kruising een overstekende fietser te laat, waarna een aanrijding ontstond. De fietser, een 69-jarige Schiedammer, kwam ten val en werd voor nader onderzoek overgebracht naar het Holy ziekenhuis in Vlaardingen.