Persconferentie ter voorstelling van nieuwe Datapoint

Datum nieuwsfeit: 04-10-2000

Afzender: (p.vanderau.bel@datapoint.com)

Contactpersoon: Peggy Van der Auwera

Persconferentie ter voorstelling van het nieuwe Datapoint

Datum: 4 oktober 2000

Op 4 oktober a.s. organiseert Datapoint een persconferentie om haar recente samensmelting met het Engelse CallCentric officieel bekend te maken. De persconferentie wordt gehouden in het Antwerpse Crowne Plaza vanaf 12.00h en heeft als hoofdspreker de heer Terry Morris, Marketing Director voor de nieuwe firma.

Oorspronkelijk was Datapoint een multinational met hoofdkantoor in de VS, maar sinds juli 2000 zijn de Europese vestigingen van de firma afgescheiden van het vroegere moederbedrijf door een MBO. Datapoint werd onlangs overgenomen door het Engelse CallCentric Ltd, financieel geruggesteund door Alchemy Partners en Interregnum. De nieuwe groep die zo ontstaan is combineert de kennis en vaardigheden van een vooraanstaande provider van contact centre oplossingen met een al even voorname system integrator in de customer contact industrie.

Dankzij de gebundelde krachten van meer dan 700 werknemers in Europa, evenals de aanzienlijke inbreng van investeerders van buitenaf en een ijzersterke strategie gebaseerd op het leveren van toegevoegde waarde, is het nieuwe Datapoint een topspeler in de wereld van geïntegreerde oplossingen voor contact centers en e-CRM.

Volgens David Berger, CEO van Datapoint, moeten bedrijven beter beantwoorden aan de eisen van hun klanten om 24 uur per dag online bereikbaar te zijn. 'Datapoint voorziet zijn klanten van nieuwe en innovatieve customer contact oplossingen in onze hedendaagse wereld van e-business. De dagen van de traditionele call centres zijn geteld, want klanten eisen interactie via een ruime waaier aan communicatiekanalen en op Internet gebaseerde diensten', aldus David Berger.

Dankzij de recente samensmelting van Datapoint Corporation en CallCentric Ltd in juli van dit jaar, kan het nieuwe Datapoint ongeëvenaarde diensten leveren met betrekking tot het ontwerpen, implementeren en integreren van customer contact oplossingen voor allerlei sectoren zoals het bankwezen, de transport- en distributiesector, het overheidswezen, de telecommunicatiesector enzomeer.

Op 4 oktober a.s. zal o.a. Terry Morris, Marketing Director van het nieuwe Datapoint, de Belgische en Nederlandse pers toespreken op de persconferentie in het Antwerpse Crowne Plaza.

Nota aan de redactie:

Datapoint is een nieuw bedrijf, opgericht in juli 2000. Het omvat het grootste gedeelte van het vroegere Datapoint Corporation en alles van het Engelse CallCentric Ltd.

Datapoint Corporation is een leverancier van IT systemen met vestigingen in tien Europese landen en met een rijke geschiedenis van pionierstechnologieën en een ruime ervaring in het opzetten van grote en complexe Contact Centres in Europa.

CallCentric Ltd is reeds een gevestigde waarde op het gebied van Customer Contact centres. Het bedrijf heeft zo'n 50 consultants in dienst die advies geven in de ontwerpfase van contact center projecten in Europa.

In het Nieuwe Datapoint zullen beide vroegere bedrijven elkaar aanvullen om een leidinggevende rol in te nemen in de snel groeiende markt van Customer Relationship Management (CRM).

Datapoint werkt onafhankelijk van specifieke leveranciers en gaat enkel partnerships aan met de beste leveranciers van contact center producten en CRM tools. Onder de kwalitatieve partners van Datapoint bevinden zich o.a. Avaya (een nieuwgevormde eenheid van Lucent), Clarify, Kana, Vocalcom en Davox.

Datapoint Belgium

Pontbeeklaan 37