Overname uniek ECG-algoritme door Cardio Control

Vindplaats 2

Overname uniek ECG-algoritme door Cardio Control

Persbericht, 05 oktober 2000
Cardio Control NV te Delft heeft het wereldwijde exclusieve recht verworven op het ECG-interpretatieprogramma MEANS, ontwikkeld door de Afdeling Medische Informatica van de Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Met de overeenkomst verwacht Cardio Control de komende jaren een extra inkomstenbron door het verstrekken van sublicenties (O.E.M.-contracten) en een bredere samenwerking met kennisinstituten. In een reactie zegt algemeen directeur Dick G. Van Luijk van Cardio Control: Natuurlijk wil de financiële wereld graag weten wat deze overeenkomst betekent voor omzet en resultaat. Zonder dat ik daar al te exacte uitspraken over wil doen kan ik toch zeggen dat deze overeenkomst meer impact zal hebben dan een overname van een onderneming van de omvang van Cardio Control, maar dit effect moet je wel op de middellange termijn zien.

Het MEANS-programma is een van de vier à vijf
ECG-interpretatieprogrammas in de wereld die veel worden gebruikt door artsen die electrocardiogrammen maken. MEANS werd internationaal grondig gevalideerd en behoort tot de beste ter wereld. Uniek is dat het MEANS-programma tevens voorziet in een module voor het automatisch beoordelen van kinder-ECGs. De totale markt voor ECG-systemen met interpretatie wordt geschat op circa 300 miljoen Euro.

Door het afsluiten van deze strategische overeenkomst krijgt Cardio Control de documentatie en de broncodes van het MEANS-programma, inclusief die van het pediatrische programma. Cardio Control kan zodoende nu aan derden sublicenties verstrekken voor computerinterpretatie van 12-afleidingen-ECGs voor volwassenen en kinderen. Tevens kan de geleverde technologie worden ingezet voor verder onderzoek door Cardio Control samen met kennisinstituten.

Tijdens een feestelijke ondertekeningsplechtigheid afgelopen week bij de Afdeling Medische Informatica gaf Prof. Dr. Ir. J.H. van Bemmel, de nieuwe rector magnificus van de Erasmus Universiteit en de afgelopen 25 jaar voorzitter van de Afdeling Medische Informatica, te kennen dat Cardio Control met deze overeenkomst met deze overeenkomst een uitstekend systeem in handen heeft en goede zaken doet voor de Nederlandse economie.

De afgelopen jaren had Cardio Control al een non-exclusieve licentie voor het verkopen van het MEANS-programma als onderdeel van het Cardio Perfect ECG systeem en het Medical Diagnostic Workstation. Voor meer informatie over deze producten: www.cardiocontrol.com. Wetenschappelijke informatie over MEANS is verkrijgbaar op: www.eur.nl/fgg/mi.

Voor meer inlichtingen:
Cardio Control NV
Drs D.G. van Luijk, algemeen directeur
Mercuriusweg 1
2624 BC Delft

Tel: 015-750.5000
Fax: 015-750.5050
(info@cardiocontrol.com)
www.cardiocontrol.com

©2000 | Cardio Control NV | Mercuriusweg 1 | 2624 BC Delft | The Netherlands | e-mail (info@cardiocontrol.com)

All information on this site is provided for informational purposes only. Cardio Control shall not be liable for any errors or inaccuracies in the content, nor for any actions taken in reliance thereon. (webmaster@cardiocontrol.com) | Webdesign: www.have.nl