Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven

1e persbericht 5 oktober 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Verdachte autodiefstal aangehouden
Op de Donk is woensdag om 23.15 uur een 19-jarige Eindhovenaar aangehouden. De politie had een melding gekregen dat op de Urkhovenseweg werd ingebroken in een geparkeerde auto, een Opel Corsa. Er zouden twee personen in de auto zitten. Bij aankomst van de politie vluchtten de twee daders. Een van hen, de 19-jarige, kon achterhaald worden. Het portierraampje van de auto en de stuurkolom waren opengebroken. De verdachte is ingesloten.

Eindhoven: Bromfietser gewond
Bij een aanrijding op de Kruisstraat is woensdag om 18.35 uur een 18-jarige Eindhovense bromfietser gewond geraakt. Een 19-jarige Eindhovense automobilist stond op het trottoir van de Kruisstraat geparkeerd. Toen hij aanreed hield hij geen rekening met de bromfietser die van achter over het fietspad aan kwam rijden. De twee kwamen met elkaar in botsing. De bromfietser is met onbekende verwondingen in het ziekenhuis opgenomen.

Eindhoven: Alcoholcontrole
De politie Strijp heeft woensdag tussen 16.00 en 22.45 uur in samenwerking met de Koninklijke Marechaussee een alcoholcontrole uitgevoerd. Op drie verschillende plaatsen, Noord Brabantlaan, Strijpsebaan en Oirschotsedijk, hebben ruim 400 bestuurders geblazen. Twee bestuurders, een 46-jarige Eindhovense automobiliste en een 45-jarige bromfietser uit Best, hadden een te hoog promillage. De vrouw blies bijna 0,75 en de bromfietser 1 promille. Beiden kregen een boete.

Eindhoven: Verdachten fietsendiefstal aangehouden Op de Vestdijk zijn donderdag om 3.50 uur een 22-jarige man uit Weert en een 21-jarige man uit Roermond aangehouden. De Weertenaar wilde volgens getuigen een fiets stelen. Toen dat niet lukte legde hij de fiets neer en begon erop te springen. Hierdoor raakte de fiets beschadigd. De ander stond hierbij op de uitkijk. Beide verdachten zijn na verhoor naar huis gestuurd.

Eindhoven: Auto weg
Vanaf de Kaartmakersring is donderdag tussen 3.00 en 6.30 uur een paarse BMW 325 coupe met het kenteken 09-GB-PX gestolen.

Helmond: Benzinedief gepakt
Een medewerker van een benzinestation aan de Wethouder Ebbenlaan is woensdag rond 19.00 uur licht gewond geraakt toen hij een bromfietser, die zonder te betalen getankt had, tegenhield. De 48-jarige medewerker zag dat de 16-jarige Helmondse bromfietser zich verdacht gedroeg bij het tanken. Hij ging naar de bromfietser, die daarop weg wilde rijden. De medewerker pakte de buddyseat vast om het wegrijden te beletten. De jongen gaf gas en de man werd even meegesleept, waarna beiden ten val kwamen. Hij kon de jongen vasthouden totdat de gewaarschuwde politie kwam. Deze nam hem over. De medewerker had een kapotte broek en afgeschaafde knieën.

Helmond: Ruit vernield
Donderdag om 1.55 uur is op de Wethouder Ebbenlaan een 16-jarige Helmonder aangehouden. Even daarvoor was bij een kantoor aan de Nachtegaallaan een ruit vernield. Getuigen hadden een jongen weg zien lopen in de richting van de Wethouder Ebbenlaan. De 16-jarige verdachte liep op de Wethouder Ebbenlaan en voldeed aan het signalement dat de getuigen hadden opgegeven. De jongen is voor onderzoek naar het bureau gebracht. De jongen is na verhoor in vrijheid gesteld. De zaak wordt verder onderzocht.

Helmond: Man steekt vuilniszakken aan
Op de Heistraat is donderdag om 3.50 uur een 20-jarige Helmonder aangehouden. Getuigen hadden gemeld dat een man op de Noord Koninginnewal vuilniszakken in brand stak. Zij gaven ook een signalement op van de brandstichter. Op de Paterslaan en Heistraat bleken ook zakken in brand te staan. Op de Heistraat liep een man die aan het signalement voldeed. Hij had een aansteker bij zich. Op het bureau bekende hij enkele zakken in brand gezet te hebben. Hij is voor onderzoek ingesloten.

Helmond: Inbraak in winkel
Donderdag rond 2.00 uur is ingebroken in een winkel aan de Geysendorfferstraat. Van de winkel is een etalageruit vernield en er zijn enkele tientallen pakjes shag, 4 sloffen sigaretten en 20 tabletten chocolade gestolen.

Helmond: Inbraak in woning
Bij een inbraak in een woning aan de Wezelstraat is woensdagmiddag een zaklamp en een televisie gestolen. Van de voordeur werd een ruit vernield.

Helmond: Diefstal van bedrijfsterrein
Tussen dinsdagmorgen en donderdagmorgen is vanaf een bedrijfsterrein aan de Schutsboom een kruiwagen en een pannenlift gestolen. Het hangslot van de toegangspoort is opengeknipt.

Veldhoven/ Oirschot: Verdachte valsheid in geschriften aangehouden Woensdag is in Veldhoven een 23-jarige man zonder vaste woonplaats aangehouden. De man wordt ervan verdacht dat hij met een vervalste handtekening de uitkering van een kennis van hem heeft geïnd. Het slachtoffer, een 33-jarige man uit Oirschot, had enige tijd ingewoond bij de verdachte. Toen bleek dat ze niet meer met elkaar overweg konden is het slachtoffer vertrokken. Echter, de post van het Gak kwam nog op het oude adres binnen. De verdachte zou toen het werkbriefje met een veranderd bankrekeningnummer en een vervalste handtekening hebben terug gestuurd. Zo kreeg de verdachte ruim fl. 2.700,= op zijn rekening gestort. De aangehouden verdachte is voor onderzoek ingesloten.

Oirschot: Diefstal auto
In de nacht van woensdag op donderdag is vanaf De Korenaar een grijze Toyota 4.2TD met het kenteken 65-VL-VG gestolen.

Bergeijk: Fietser gewond bij aanrijding
Op het Hagelkruis is woensdag om 18.25 uur een 63-jarige fietser uit Bergeijk gewond geraakt bij een aanrijding. De man fietste over het Hagelkruis en moest naar rechts uitwijken toen hij door een personenauto werd ingehaald. Bij deze manoeuvre reed hij tegen een geparkeerde auto. De man was gewond aan hoofd, schouder en nek, maar hoefde niet naar het ziekenhuis.