Politiebericht stad Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 5-10-2000

Politiebericht Utrecht: districten Utrecht stad, 09.30 uur
Straatroof

UTRECHT- Woensdagochtend om kwart voor tien werd op de Kanonstraat een 49-vrouw uit Utrecht door twee jongen op een scooter beroofd van haar tas. Op het moment dat zij haar tas uit de kofferbak van de auto wilde halen rukten twee jongens op een zwarte scooter de tas uit haar handen.

Veel overtredingen bij bromfietscontrole

UTRECHT Tijdens de bromfiets controle snel weg zijn woensdagmiddag en avond 55 bromfietsen gecontroleerd.
Bij slechts zes van de bomfietsen was alles in orde. Er werden negen bromfietsen uit het verkeer genomen voor diverse technische gebreken en onverzekerd rijden. Ter plaatse werden vijf uitlaten gedemonteerd. Eénmaal trachtte een jongen zich aan de controle te onttrekken en ging met zijn bromfiets onderuit. Toen hij werd aangehouden bleek dat hij pas 15 jaar was. In totaal werden 92 bekeuringen uitgeschreven voor allerlei overtredingen.

Woeste man in tram

UTRECHT Bij tramhalte Westraven aan de Europalaan heeft de politie woensdagavond om elf uur een 43-jarige man uit Nieuwegein uit de tram gehaald die volkomen buiten zinnen was geraakt. De man had bij de komst van de politie inmiddels ongeveer dertig passagiers uit de tram gejaagd.
Voorzien van een bijl, een zelf gemaakte speer en een ketting sloeg hij een aantal tramruiten aan diggelen. De passagiers werden door de man uitscholden. De man kon buiten door de politie worden overmeesterd waarna hij werd geboeid. Hij is daarna overgebracht naar het bureau waar hij is overgedragen aan een psychiater.

Aanrijding met Tram

UTRECHT Woensdagavond om tien voor zeven reed een 33-jarige man uit Leusden met zijn auto over de Europalaan. Bij de Australiëlaan reed de bestuurder een verboden richting in en zag daarbij de naderende tram over het hoofd.
De auto werd door de tram zodanig beschadigd dat deze door een takelbedrijf moest worden afgevoerd. De bestuurder van de auto is ter plaatse door ambulancepersoneel behandeld aan een hoofdwond. De tram had door de aanrijding een vertraging ongeveer een half uur.