Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 05-10-2000

Politiebericht Friesland: Friesland 5-10-2000
Politieberichten van 5/10 (07.00 t/m 13.00 uur)

Sumar: verbranden afval
Woensdag omstreeks 14.00 uur kwam er een melding binnen dat er afval werd verbrand op het industrieterrein aan de Solcamastraat. Ter plaatse een brandende bult bedrijfsafval aangetroffen, die door de brandweer is geblust. Een 37-jarige inwoner uit Burgum was bezig met een verbouwing en dacht op deze manier gemakkelijk van zijn bedrijfsafval af te komen. De man kreeg een proces-verbaal en hij zou de rest op de legale manier afvoeren naar de stortplaats.

Sneek: aanrijding met doorrijding
Woensdag omstreeks 14.30 uur vond op de Prins Hendrikkade met de Muntstraat een aanrijding plaats tussen een personenauto en een fiets. De fietster, een 12-jarig meisje uit Sneek fietste over het fietspad van de Prins Hendrikkade en werd op de T-kruising met de Muntstraat aangereden door een personenauto. De bestuurder van deze personenauto stapte uit en informeerde of alles goed was. Het meisje klaagde over pijn in haar rechter bovenbeen, waarop de bestuurder antwoordde dat zij maar rustig aan moest doen en is daarna in zijn auto gestapt en weggereden zonder zijn identiteit bekend te maken. Het meisje liep een bloeduitstorting aan haar rechter bovenbeen op en de kettingkast van haar fiets werd beschadigd, alsmede de versnelling en de bagagedrager. De politie Sneek vraagt eventuele getuigen van deze aanrijding om zich te melden.

Ee: aanrijding met licht gewonde
Donderdag omstreeks 06.50 uur vond op de Stienfeksterweg een eenzijdig ongeval plaats. De bestuurder van een personenauto, een 21-jarige inwoner uit Ee, verloor in een bocht van de weg de macht over het stuur en kwam tegen een brugleuning tot stilstand. De auto werd totaal vernield en de brug liep nagenoeg geen schade op. De bestuurder werd licht gewond.

Heerenveen: diefstal gereedschap
Afgelopen nacht werd bij een in aanbouw zijnd appartementencomplex, gelegen in de Vogelwijk handgereedschap gestolen, alsmede een walkman. Men heeft vermoedelijk het pand betreden via het aangrenzende bejaardencentrum, Coornhertstate, dat voor iedereen toegankelijk is. De waarde van het ontvreemde bedraagt ongeveer f 1500.-. Een 35-jarige inwoner uit Leeuwarden heeft aangifte gedaan.

Leeuwarden: aanrijding met gewonde
Donderdag omstreeks 08.30 uur vond op de Dammelaan een aanrijding plaats tussen een fiets en een bromfiets. De fietster, een 12-jarig meisje uit Leeuwarden, reed over de noordelijke ventweg van de Dammelaan en zij sloeg plotseling linksaf de Tylkedam in. Een bromfietser, een 17-jarige jongen uit Tytsjerk, die uit tegenovergestelde richting naderde, kon haar niet meer ontwijken en een aanrijding was het gevolg. Het meisje raakte gewond en is met de ambulance overgebracht naar het ziekenhuis.

Drachten: diefstal auto onderdelen
Van woensdag op donderdag werd van een personenauto, die geparkeerd stond op het bedrijfsterrein van een garage aan de Hemmen onderdelen weggenomen. Van een zwarte Golf personenauto werden aan de voorzijde de richtingaanwijzers gedemonteerd, terwijl aan de achterzijde de complete achterlichten werden verwijderd. Een 30-jarige inwoner uit Oentsjerk heeft namens het garagebedrijf aangifte gedaan.

Bureau Voorlichting & PR: 058 - 880 8272