Toshiba introduceert modellen Satellite 17xx-serie

Datum nieuwsfeit: 05-10-2000
foto's zijn digitaal beschikbaar!

PERSBERICHT

Toshiba Satellite 17xx-serie combineert stijl en prestatie met een gunstige prijsstelling

Capelle aan den IJssel, 3 oktober 2000 - Toshiba Benelux kondigt twee nieuwe instapmodellen voor de consumentenmarkt aan; de Satellite 1710CDS en de 1730CDT.

De slanke, zilvergrijze modellen zijn de nieuwe paradepaardjes van de welbekende Satellite-familie, ontworpen om de gebruiker op eenvoudige en betaalbare wijze kennis te laten maken met de voordelen van een notebook.

De Satellite 1710CDS en 1730CDT worden geleverd met respectievelijk een 600 MHz en 650 MHz Intel Celeron processor. Elke processor wordt gekenmerkt door de 100 MHz FSB-technologie en 128 Kb Level 2 cache.

Beide modellen bieden gebruikers een zeer compleet notebook dat standaard geleverd wordt met een ingebouwde 24-speed CD-rom, diskettestation en een intern V.90 modem. In combinatie met de 6 GB S.M.A.R.T. harde schijf in beide notebooks biedt dit de gebruikers het perfecte platform voor internettoegang en het opslaan van grote hoeveelheden informatie.

De Satellite 1710CDS wordt standaard geleverd met 32 MB SDRAM (uit te breiden tot 160 MB) en een 12,1 inch DSTN-kleurenscherm. DSTN is laag in prijs en geschikt voor gebruik in zonlicht door de eenvoudig te regelen helderheid. De 1730CDT bevat 64 MB SDRAM (uit te breiden tot 194 MB) en een 12,1 inch TFT actiefmatrix-kleurenscherm met een resolutie van 800x600 in 16,7 miljoen kleuren. Het duurdere TFT-scherm heeft een betere kijkhoek en is helderder dan het DSTN-scherm.

Multimediatoepassingen, uiteenlopend van spelletjes en muziek-CD's tot educatieve software en internetdocumenten, spelen tegenwoordig een belangrijke rol bij de keuze van een notebook door consumenten. De nieuwe Satellites zijn daarom uitgerust met een 64 Mbit AGP grafische kaart. De kaart heeft 4 MB Video RAM voor het probleemloos afspelen van de multimedia files. Het Bass Enhanced Sound System van Toshiba en de ingebouwde stereo speakers leveren een uitstekende geluidskwaliteit.

Om het multimediagebruik te vereenvoudigen zijn er 'Easy Keys' op de behuizing aangebracht. Hiermee kan de gebruiker de CD-rom-speler aanzetten of internetten zonder software op te starten of af te sluiten.

Een compleet assortiment aan verbindings- en uitbreidingsmogelijkheden wordt standaard meegeleverd, zoals een parallelle poort, PS/2-aansluiting, aansluitingen voor een externe monitor, koptelefoon, microfoon en twee USB-poorten. Deze uitbreidingsmogelijkheden maken de Satellite 1710CDS en de 1730CDT ideaal voor zowel beginnende notebookgebruikers als de kleinzakelijke markt.

Beide modellen worden geleverd met Microsoft Windows Millennium, een online handleiding en een internationale garantie van een jaar. De 1710CDS wordt geleverd met Corel WordPerfect Office 2000 en Works 2000, de 1730CDT met Microsoft Works Suite 2000.

Over Toshiba
Toshiba is 's werelds grootste leverancier van notebook PC's aan de professionele en consumentenmarkt. Tevens levert deze van oorsprong Japanse onderneming netwerkservers en desktop PC's aan grote bedrijven, het MKB, het onderwijs en voor PC-prive-projecten.

Mobiliteit speelt een grote rol in de strategie van Toshiba. Dit wordt onder andere onderstreept door de deelname van Toshiba aan de ontwikkeling van Bluetooth; de wereldstandaard voor snoerloze systemen op kantoor, thuis en onderweg.

Het moederbedrijf, Toshiba Corporation, ontwikkelt onder andere technische componenten, omvangrijke medische systemen en consumentenelektronica voor uiteenlopende markten. Het aandeel van Toshiba in deze internationale markten groeit voortdurend. In de Nederlandse PC-markt (notebooks, dekstops en servers) staat Toshiba op de derde plaats.

Voor meer informatie:
Toshiba Information Systems Benelux