HP always on-oplossingen voor Windows 2000 Datacenter Server

Datum nieuwsfeit: 05-10-2000
Hewlett-Packard

HP ALWAYS ON-OPLOSSINGEN NU OOK VOOR MICROSOFT WINDOWS 2000 DATACENTER SERVER

Nieuwe high-end server, bedrijfskritische diensten en innovatieve programmas voor internetinfrastructuur

Amstelveen, 5 oktober 2000 Hewlett-Packard maakt bekend dat ook het HP NetServer 32-weg systeem onderdeel uitmaakt van de Microsoft Windows 2000 Datacenter Server-oplossing. HP levert de Windows 2000 Datacenter Server als onderdeel van zijn doorlopende programma voor hoge beschikbaarheid.

Na de aankondiging van de HP Superdome server voor UNIX, richt HP zich met de Windows 2000 Datacenter Server nu op de Windows-omgeving met een always-on internetinfrastructuur en Total Customer Experience (TCE). De Windows 2000 Datacenter Server omvat verschillende innovatieve HP-aanbiedingen voor bedrijfskritische omgevingen.

Er zijn twee HP-programmas voor risicobeheer die klanten assisteren bij de inzet van de Windows 2000 Datacenter Server. De Pilot Kit is een gunstig geprijsd pakket dat is geïntegreerd met de Windows 2000 Datacenter Server. Hiermee kunnen klanten technologieën en applicaties uitproberen en verfijnen voordat ze deze daadwerkelijk inzetten. Het tweede programma is het nieuwe flexibele Risk Free Payment Plan. Hiermee kunnen klanten betalingen zodanig structureren dat ze aansluiten bij de verwachte omzet en het verwachte gebruik.

Windows 2000 Datacenter Server is beschikbaar als onderdeel van het HP NetServer LXr 8500DC systeem, de HP SureStore E Disk Array XP256 voor gedeelde opslag, en de HP OpenView beheersoftware.

HPs diensten en oplossingen
HPs Microsoft Windows 2000 Datacenter Server omvat:

Het nieuwe HP NetServer 32-weg-systeem met maximaal 32 Intel Pentium III Xeon CPUs, maximaal 64 GB RAM, 96 PCI slots en hardwarepartitionering om te voldoen aan de schaalbaarheidseisen van datacenters.

Serverconsolidatie met Microsoft Exchange Server 2000 voor always-on berichtgeving en samenwerking.

Customer reference architecture, een onderdeel van HPs voortdurende hoge beschikbaarheidsprogramma, biedt geteste en reproduceerbare, hoog beschikbare configuraties voor bedrijfskritische implementaties.

Een belangrijk onderdeel van de TCE-benadering is de oplossingsmanager die de implementatie van klantprojecten beheert, van de eerste specificatie tot de installatie op de site, inclusief de uiteindelijke overdracht aan het customer support team ter plaatse.

Dienstenpakketten, waaronder een funderingspakket, HPs basisprogramma; het kritische systemenpakket, met diensten en ondersteuning van het hoogste niveau; en de pilot kit, het nieuwe proof-of-concept-pakket met advies, beoordeling van vaardigheden, pre-integratie, training, sitevoorbereiding, set-up van oplossingen, tests en verificatie.

Het risicovrije betalingsplan maakt schattingen mogelijk en behoudt de flexibiliteit om betalingen te herstructureren zodra de omstandigheden veranderen.

Integratie en tests van elk systeem bij HP voordat deze aan de klant wordt geleverd.

Een nieuw oplossingscentrum in Redmond waar zich een supportteam bevindt dat bestaat uit technici van HP en Microsoft.

HP OpenView zakelijke software voor IT-beheer om de inzet van Windows-omgevingen te versnellen met geautomatiseerde applicatieherkenning en de inzet van agents en beleidsregels.

Informatie over Hewlett-Packard is te vinden op www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services door computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten.

HP heeft 85.400 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa 42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden.

Intel en Pentium zijn in de Verenigde Staten geregistreerde handelsmerk van Intel Corporation. Microsoft en Windows zijn in de Verenigde Staten geregistreerde handelsmerken van Microsoft Corporation.