BetterBeGood maakt klagen via het web mogelijk

Datum nieuwsfeit: 05-10-2000

BETTERBEGOOD

BetterBeGood maakt klagen via het web mogelijk

Behandel een klacht als een geschenk
BetterBeGood maakt het mogelijk via het web.

Nederland klaagt. 63% doet dit persoonlijk door te bellen of langs te gaan. 27% schrijft een brief en minder dan 10% klaagt via het web, terwijl dit toch heel laagdrempelig is. Je hoeft er de deur niet voor uit en je hoeft niet in de rij. BetterBeGood maakt klagen mogelijk vanuit je luie stoel.

www.BetterBeGood.com is een nieuwe onafhankelijke website die erop gericht is de dienstverlening in Nederland (en daarbuiten) te verbeteren. Consumenten kunnen er terecht met hun klachten, complimenten, vragen en suggesties over dienstverleners. BetterBeGood stuurt deze ervaringen door naar de organisatie waar ze betrekking op hebben. Niet alleen kunnen consumenten zo een reactie krijgen en kan hun probleem opgelost worden, bedrijven krijgen ook meer inzicht in hun sterke en zwakke kanten waardoor ze beter tegemoet kunnen komen aan de wensen van hun klanten. Dankzij BetterBeGood kunnen consumenten en bedrijven makkelijk feedback op elkaar geven, 24 uur per dag, 7 dagen in de week.

Het belang van klagende consumenten blijkt uit het TNO/TMI-onderzoek dat gisteren gepubliceerd is. Het is vijf keer zo duur om een nieuwe klant te winnen dan om een bestaande te houden. Daar komt bij dat een ontevreden klant zijn klacht gemiddeld tegen 22 mensen doorvertelt.

Bedrijven onderschatten het belang van een effectieve klachtenafhandeling en gaan vaak slordig met hun klanten om. De meeste consumenten lopen dan ook weg uit onvrede over de service en de klachtenafhandeling. Maar het besef dat professionele klachtenafhandeling belangrijk is groeit. BetterBeGood speelt hierop in en is de brug tussen consument en het bedrijfsleven. Door de werkwijze kunnen bedrijven leren van de ervaringen van consumenten. Het is een mogelijkheid om aan klantenbinding te doen.

De werkwijze
Surf naar www.BetterBeGood.com en klik op een branche, subbranche en organisatie of gebruik de zoekfunctie. Als je organisatie er niet bij staat, kun je een mailtje sturen, dan voegt BetterBeGood die organisatie toe. Voer je ervaring in en geef aan of je wilt dat BetterBeGood die doorstuurt naar de organisatie waar je ervaring betrekking op heeft. Het is ook mogelijk om ervaringen van anderen te lezen en daarop te reageren.

Daarnaast geeft BetterBeGood tips om een nog slimmere consument te worden en dient het als portal voor andere consumentensites.

Nog vragen?
Kijk op WWW.BetterBeGood.com of neem contact op met: Patrick Verwer: 06 - 533 92 061 of
Jolanda Horsten: 06 - 20 13 97 80

05 okt 00 16:12