Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Congres 'Multi Channel Marketing: Master your Channel Mix'

Datum nieuwsfeit: 05-10-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Marketing Associatie KUB

d.d. 15 september 2000

Persbericht:

Primeur voor Nederland! KUB: 5 oktober 2000

Klant op zijn wenken bediend!

Net als in het bedrijfsleven bedienen Tilburgse studenten bezoekers van hun congres Multi Channel Marketing: Master your Channel Mix, op hun wenken. De bezoeker kan 5 oktober immers zelf kiezen of hij dit evenement in levende lijve wil bijwonen op de Katholieke Universiteit Brabant (KUB), of dat hij de hoofdlezingen vanuit zijn luie stoel achter zijn pc volgt.

Wat is Multi Channel Marketing?
Het idee achter Multi Channel Marketing is via meerdere verkoopkanalen de consumenten op de juiste momenten te bereiken. Steeds meer bedrijven maken gebruik van een waaier van verkoopkanalen, zoals callcenters, Internet, mail order, factory outlets, retail, . . . enz. Zo kan de consument steeds meer zelf bepalen hoe, waar en wanneer hij een product koopt. De consument wordt het dus steeds makkelijker gemaakt, maar voor het bedrijf brengt het echter ook problemen met zich mee. Te denken valt aan kannibalisatie, producent-retailer conflicten en andere kanaalconflicten. Het is dus van belang dat het bedrijf een goed doordachte Multi Channel strategie opzet en wel zo dat elk kanaal zowel afzonderlijk en als portfolio gemanaged kan worden. De reisbranche is een typisch voorbeeld van een Multi Channel toepassing. Hier kan de consument boeken via reisbureaus, callcenters, Internet en direct mail.

Multi Channel op de KUB
Ook het congres van de Marketing Associatie KUB (MAKUB) zal van meerdere kanalen gebruik maken. Zo kunnen alle hoofdlezingen live via Internet gevolgd worden en zal er door middel van videoconferencing live gediscussieerd worden met een Amerikaanse Multi Channel specialist, Timothy Furey van Oxford Associates. Vooral de Internetuitzendingen zijn opmerkelijk te noemen, daar dit nog nooit eerder vertoond is op een Nederlands studentencongres!

De sprekers
De sprekers die tot de hoofdlezingen verzorgen en dus ook te zien zijn op Internet zijn onder meer: Prof. dr. N. Sanghavi van Manchester Business School, Drs. ing. R. Kester, Auteur van het boek "Channel Management" en ook onder andere de bedrijven KLM, KPN, Dell, ING groep, die tevens de hoofdsponsor is, zullen met sprekers vertegenwoordigd zijn.

Inlichtingen en organisatie
Voor meer informatie over het programma, de deelnamekosten en de wijze van inschrijving verwijzen wij naar de folder of de Internetsite: www.makubcongres.nl Ook kan men contact opnemen met de congrescommissie van de Marketing Associatie KUB in Tilburg, telefoon: 013 - 466 30 44. E-mail is welkom op: (congres@makub.nl)

Persvertegenwoordigers zijn van harte welkom en kunnen gebruik maken van een vrijkaart. Bij interesse kunt u contact opnemen met de congrescommissie en een vrijkaart aanvragen op eerdergenoemd adres.

Tilburg, 15 september 2000

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie