Gelders Fiscaal Congres in Papendal

ERNST AND YOUNG

Gelders Fiscaal Congres - Persuitnodiging

Persuitnodiging Gelders Fiscaal Congres, 5 oktober 2000 te Papendal

Op donderdag 5 oktober a.s. organiseert accountants- en adviesorganisatie Ernst & Young in sportcentrum Papendal (Papendallaan 3 te Arnhem) het eerste Gelders Fiscaal Congres. Ook vertegenwoordigers van de media zijn van harte voor dit congres uitgenodigd.

Tijdens het Gelders Fiscaal Congres staat het Belastingplan 2001 centraal. Het NIPO heeft in opdracht van Ernst & Young een enquête gehouden onder het Gelderse bedrijfsleven naar de wijze waarop de bedrijven zich voorbereiden op het nieuwe belastingstelsel. Ook is de mening van de Gelderse ondernemers gevraagd over verschillende aspecten in het fiscale regime. Zo spreken de ondervraagden zich onder meer uit over de fiscale prikkels voor milieuvriendelijke maatregelen en de wenselijk-heid van een uniform belastingstelsel in Europa. De volledige uitkomsten van de peiling zullen op 5 oktober bekend worden gemaakt.

Prominente belastingdeskundigen, waaronder CDA-partijvoorzitter Marnix van Rij en .belastinggoeroe. prof. Leo Stevens zullen hun reactie geven op het onderzoek alsmede eigen commentaar geven bij het Belastingplan 2001. Bovendien komen tijdens workshops specifieke gevolgen van de nieuwe belastingregels voor ondernemingen en ondernemers aan de orde. Het volledige programma van de dag treft u bijgevoegd aan.

Vertegenwoordigers van de media kunnen aan alle congresonderdelen deelnemen. Aanmelding vooraf, met name door R/TV-redacties, wordt bijzonder op prijs gesteld maar is niet noodzakelijk. Tijdens het congres is een perskamer beschikbaar.
Voor bijzondere technische faciliteiten alsmede interviewverzoeken kunt u contact opnemen met Irma van Schaar van Ernst & Young op telefoonnummer 055) 529 14 00.

Programma Gelders Fiscaal Congres, 5 oktober te Papendal

14.00 uur Ontvangst in foyer en congreszaal 14.30 uur Opening door dagvoorzitter mr. G.J. (Jan) Schut, voorzitter Ernst & Young Belastingadviseurs 14.45 uur Presentatie resultaten NIPO-onderzoek inzake Belastingplan 2001 door mr. M.L.A. (Marnix) van Rij,
partner Ernst & Young Belastingadviseurs, voorzitter
van het CDA
15.00 uur Inleiding prof.dr. L.G.M. (Leo) Stevens, voorzitter van
de Vakgroep Fiscale Economie aan de Erasmus Universiteit,
voorzitter van de Stichting Europese Fiscale Studies en
voorzitter van de Raad van Bestuur van het aan de Erasmus
Universiteit verbonden Instituut Financiële Planning
16.30 uur Aanvang workshopronde
17.30 uur Olympisch Zwemmer, Marcel Wouda vertelt over zijn ervaringen in Sydney
18.00 uur Informeel gedeelte in de foyer, gelardeerd met een hapje
en drankje

Workshops:

1 Beleggen binnen en buiten de BV onder het nieuwe belastingplan
door mr. M.L.A. (Marnix) van Rij van Ernst & Young Belastingadviseurs

2 Oudedagsvoorzieningen onder het nieuwe belastingplan door mr. H.J. (Han) Schut van Ernst & Young Belastingadviseurs
3 Wetsvoorstel ondernemerspakket 2001 door drs. Ph.J. (Flip) de
Granada van Ernst & Young Belastingadviseurs
4 Verhuur van onroerend goed onder het nieuwe belastingplan door
mr. J.P.L. (Hans-Paul) Visser en mr. A.R. (René) Boon van Ernst & Young Belastingadviseurs

5 Eigen woning en kapitaalverzekering onder het nieuwe belastingplan
door mr. J.W.G. (Jos) Korpadi van Ernst & Young Belastingadviseurs

Desgewenst kan ik u voorzien van een uitgebreid programmaboekje waarin u aantreft een korte CV van de sprekers alsmede uitgebreide informatie over de inhoud van de workshops.

29 sep 00 13:05