Enorme belangstelling bedrijfsleven voor Chinaweek

EVD

Enorme belangstelling bedrijfsleven voor Chinaweek

Enorme belangstelling Nederlands bedrijfsleven voor China-week van de EVD

Meer dan 125 bedrijven hebben zich aangemeld voor de voorlichtingsbijeenkomst 'Zakendoen in China' van donderdag 5 oktober aanstaande in het Crowne Plaza Promenade Hotel in den Haag. Van 2 tot en met 6 oktober organiseert de EVD een China-week waar de voorlichtingsbijeenkomst deel vanuit maakt.

Tijdens de China-week komen vertegenwoordigers van de Nederlandse ambassade, consulaten-generaal en de steunpunten, Netherlands Business Support Offices (NBSO's) op uitnodiging van de EVD naar Nederland. Op 3 en 4 oktober zijn er in de ochtend themabijeenkomsten over: contract- en investeringswetgeving, energie, financiering en agrisector.

Donderdag 5 oktober tijdens de algemene voorlichtingsbijeenkomst staan de volgende onderwerpen op het programma: WTO, zakencultuur, consumentengedrag, het MKB in China, Hongkong en Sjanghai en stedelijke herinrichting. Een van de sprekers is drs. G. Ybema, staatssecretaris van het ministerie van Economische Zaken en hij zal meer vertellen over de activiteiten die de Nederlandse overheid richt op China.

Voor ondernemers bestaat op alle dagen, van 2 tot en met 6 oktober, de gelegenheid om individueel een gesprek aan te gaan met de uitgenodigde vertegenwoordigers, waarbij aandacht kan worden besteed aan de bedrijfsspecifieke situatie.

Meer informatie over de China-week kunt u vinden op de website van de EVD: www.evd.nl of u kunt contact opnemen met mevrouw Karin Schipper, telefoon: 070-3797454, e-mail: (schipper@evd.nl).

De EVD, onderdeel van het ministerie van Economische Zaken, ondersteunt het Nederlandse bedrijfsleven bij het vergaren van actuele en betrouwbare informatie over zakendoen in het buitenland. Of het nu gaat om export, investeringen, joint ventures of marktverkenningen.De EVD helpt u op weg. De EVD heeft kennis van buitenlandse wetten, gebruiken en regelgeving die u als ondernemer nodig heeft om zaken te kunnen doen. Bedrijven kunnen bovendien via de EVD in contact komen met buitenlandse partners en decisionmakers. Het Exportinformatiecentrum kunt u gedurende werkdagen bellen, telefoon:
070-3798811. Verder is de meest volledige en actuele bron van informatie de website: www.evd.nl.

Noot voor redacties