T-Mobile International (DT) neemt aandeel in Ben

Datum nieuwsfeit: 05-10-2000

Den Haag, 5 Oktober 2000

Deutsche Telekom neemt aandeel in Ben

T-Mobile International, een dochter van Deutsche Telekom, neemt een aandeel van 50%-1 aandeel in Ben voor een bedrag van EUR 1 miljard. De overige aandelen blijven in handen van Belgacom en Tele Danmark. De officiële ondertekening van de overeenkomst is vandaag voltrokken. De transactie was al door de Europese Commissie goedgekeurd. Het nemen van een aandeel in Ben door T-Mobile is een logisch vervolg op de succesvolle gezamenlijke deelname aan de UMTS-veiling in Nederland. Ben en T-Mobile verwierven toen een UMTS-licentie. Deze zal door Ben worden geëxploiteerd. Ben is verheugd over de komst van deze sterke aandeelhouder. Volgens Werner Schrijver, commercieel directeur van Ben, is dit een bevestiging van de ambitie van Ben om een vooraanstaande positie in Nederland in te nemen, zowel in gegenereerde belminuten als in de perceptie van de gebruikers.

Ben blijft gericht op het bedienen van klanten in Nederland met herkenbare, eenvoudige prijsplannen en vernieuwende, maar praktische mobiele communicatie-oplossingen. Ben ontwikkelt in samenwerking met de nieuwe aandeelhouder T-Mobile en de bestaande aandeelhouders Belgacom en Tele Danmark nieuwe mobiele diensten, zoals WAP, GPRS en UMTS. Ben kan daarbij gebruik maken van de bestaande kennis van de aandeelhouders bij de ontwikkeling van UMTS en het opzetten van nieuwe internetdiensten.

Over Ben

Ben Nederland B.V. heeft momenteel bijna 600.000 bellers en biedt producten en diensten aan voor zowel privé als zakelijk gebruik. Ben heeft een GSM 1800 netwerk met dekking in vrijwel geheel Nederland. Ben abonnees kunnen bellen in meer dan vijfenveertig landen, waaronder de belangrijkste vakantielanden. Ben is partner in sport van het NOC*NSF. Onlangs verlengde Ben het contract als partner in sport met vier jaar.

Voor meer informatie:

Henny van der Heiden, Directeur In- en Externe Betrekkingen. Telefoon: (070) 305 5000, Mobiel: 06 2409 5376, E-mail: (pers@ben.nl). Persberichten op de site:
www.ben.nl/ik_ben_ben/ben_tekst/index_tekst.html