Besluiten van het college van B&W Etten-Leur

Datum nieuwsfeit: 05-10-2000
url: www.etten-leur.nl/nieuws/051000_3.htm Arnold zegt: Etten-Leur nieuws, index Titelbalk gaf: Afzender is:

Gemeente Etten-Leur

Besluiten van het college van burgemeester en wethouders

Vergunningen

Burgemeester en wethouders hebben toestemming verleend aan de Nederlands Brandwonden Stichting om van 8 tot en met 14 oktober aanstaande huis-aan-huis te collecteren in deze gemeente.

Representatie

Burgemeester drs. J. van Agt houdt ter gelegenheid van de officiële heropening van de C1000 - supermarkt aan de Kerkwerve een toespraak op dinsdag 10 oktober aanstaande. Wethouder mevrouw M. Donders - de Leest opent op zaterdag 4 november aanstaande de jaarlijkse herfstexpositie van De Kunstkring in het Elisabethshuis.

Intentieverklaring jeugdbeleid

Burgemeester en wethouders hebben ingestemd met een intentieverklaring over bestuurlijke samenwerking op het terrein van jeugdbeleid tussen de gemeenten in de regio West-Brabant en de provincie Noord-Brabant. Deze intentieverklaring is gericht op een feitelijke samenwerking tussen provincie en gemeenten, waarbij het provinciebestuur een financiële stimulans garandeert voor een periode van vier jaar.
Wethouder W.Vermunt, portefeuillehouder Welzijn, zal namens het gemeentebestuur van Etten-Leur deze intentieverklaring ondertekenen.

Informatiebijeenkomst start buurtbeheer wijk Baai e.o.

Burgemeester en wethouders houden een informatiebijeenkomst om te komen tot buurtbeheer in de wijk Baai e.o. De informatieavond vindt plaats op 8 november aanstaande om 20.00 uur in het ontmoetingscentrum "De Baai".
Daartoe worden alle bewoners van deze wijk opgeroepen met een brief, die binnenkort huis-aan-huis wordt verspreid. Tevens wordt de bewoners gevraagd om een enquête-formulier in te vullen met vragen over hoe zij denken over hun wijk. Ook kunnen bewoners aangeven of zij actief willen deelnemen aan het buurtbeheer in de wijk Baai e.o.

Prioriteitsstelling restauratie rijksmonumenten 2006

Burgemeester en wethouders hebben de prioriteitsstelling restauratie rijksmonumenten voor het jaar 2006 vastgesteld. Deze prioriteitsstelling moest vòòr 1 oktober 2000 ingediend zijn bij Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant.
Voor de restauratie van rijksmonumenten is de volgende lijst opgesteld: Categorie "Woonhuizen/boerderijen"
1. Het Paulushofje, woningen Markt 43 tot en met 73;
2. De woning Korte Brugstraat 10.

Categorie "Religieuze gebouwen"

1. Lambertuskerk, Markt 62;

2. Petruskerk, Lange Brugstraat 30;

3. voormalige Nederlands Hervormde Kerk, Markt 6;
4. Bonefatiusorgel, Lambertuskerk.

Categorie "Overige monumenten"

1. Gemeentehuis, Markt 1;

2. Bisschopsmolen, Bisschopsmolenstraat 235.
Aanbesteding herstraten Aerssenstraat

Burgemeester en wethouders hebben aan het plaatselijke aannemingsbedrijf Van Beek Bestratingen de opdracht gegeven voor het herstraten van de Aerssenstraat voor een bedrag van 207.975 gulden inclusief BTW.
Bij de aanbesteding was dit bedrijf de laagste van vijf inschrijvingen.