Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

'Kwaliteitsproviders' maken status en naam waar

Datum nieuwsfeit: 05-10-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Perbericht: Uitslag provider enquete 3e kwartaal online.

Badhoevedorp, 5 oktober 2000


-B-E-G-I-N--B-E-R-I-C-H-T-


'kwaliteitsproviders' maken hun status en naam waar
In het derde kwartaal van 2000 hebben 1.650 Internetgebruikers meegedaan aan de providerenquete. Op het enqueteformulier kon men aangeven hoe men dacht over de kwaliteit van de Internetverbinding, helpdesk, Usenetservice en de faciliteiten voor het opzetten van een eigen homepage.

Belangrijkste conclusies: de 'kwaliteitsproviders' maken hun status en naam waar. De top van het klassement wordt aangevoerd door Plex, Demon, Cistron en IntroWeb. De winnaar van het vorige kwartaal, MyWeb, betaalt blijkbaar de tol voor het succes en is teruggezakt naar een 7e plek. Wat verder opvalt is het feit dat internetten via de kabel niet alleen maar kommer en kwel is. @home (Essent@home/ Maastricht@home) en bART bewijzen dat het ook anders kan.
Met de gebruikers van onder andere Sonera en Wanadoo Cable kunnen we zo langzamerhand alleen maar medelijden hebben. Wederom komen deze service(?) providers als slechtste uit de bus.

De Top 10
(in de de top 10 staan de providers waar 20 formulieren of meer voor zijn binnengekomen)


1. Plex 8.7

2. Demon 8.5
2. Cistron 8.5
2. IntroWeb 8.5
5. Xs4all 8.1
6. Wish 7.8
7. MyWeb 7.7
8. @home 7.6
8. bART 7.6
8. HCCnet 7.6

De Flop 3
(in de de flop 3 staan de providers waar 20 formulieren of meer voor zijn binnengekomen)


1. Sonera 3.9 (kabel)

2. Wanadoo 4.2 (kabel/ inbel)

3. IGR 5.2 (kabel/ inbel)

De online enquete is inmiddels weer opnieuw gestart en begin oktober zullen de cijfers over het derde kwartaal bekend worden gemaakt.

Opmerking:
Bij het lezen van de cijfers dient men in het achterhoofd te houden dat deze een weerspiegeling geven van het gevoel dat bij de mensen leeft. Er is dus geen sprake van objectieve metingen maar van subjectieve meningen. Hierbij speelt ook het verwachtingspatroon een rol. Iemand die 70 gulden per maand betaalt voor een Internetaansluiting zal hogere verwachtingen hebben dan iemand die daar niets voor hoeft te betalen. En terecht.


ProviderEnquete.nl

De volledige resultaten van de enquete zijn terug te vinden op de site ProviderEnquete.nl. Hier kunnen Internetgebruikers via het online formulier ook meedoen aan de enquete. Tevens kan men klachten of opmerkingen over een provider die zich niet via het formulier laten verwoorden, deponeren in de Stortbak waarvan de inhoud voor een ieder te bekijken is.

Het volledige webadres: www.providerenquete.nl

ProviderEnquete.nl is een initiatief van Zwiet Internet Produkties.

===
PEP
===
Om de betrouwbaarheid van de enquete zo hoog mogelijk wordt er gewerkt met een groot aantal vaste deelnemers welke verenigd zijn in het Provider Enquete Panel (PEP)
Iedereen die de online enquete eenmaal heeft ingevuld (en door de 'screening' is gekomen) ontvangt na enige tijd een uitnodiging om lid te worden van PEP. Eens in het kwartaal ontvangen de leden via e-mail een vragenformulier met daarop dezelfde vragen als op de website. De resultaten van de enquete ontvangen de leden in de vorm van de nieuwsbrief "PEP-Talk".

PEP telt momenteel bijna 1.300 leden.

Screening formulieren:
Om misbruik van de enquete zoveel mogelijk uit te sluiten wordt ieder formulier gescreend.
Er wordt o.a. bepaald of het formulier 'geloofwaardig' overkomt en verder worden dubbele of meervoudige stemmen verwijderd.


-E-I-N-D-E--B-E-R-I-C-H-T-

Voor nadere informatie:

Zwiet Internet Produkties
Paul van Zwieten
e-mail: (paul@zwieten.demon.nl)
Tel: (na 20.00 uur) 020-6593774
Fax: 020-6595232

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie