Opening vernieuwde faciliteit voor technolgie van ECN

Datum nieuwsfeit: 06-10-2000

Open Dag ECN & NRG & GCO op Zaterdag 7 Oktober

--> -->

ECN breidt faciliteiten voor ondersteuning R&D uit Petten, 28 september 2000

Op 6 oktober a.s. vindt bij ECN de opening plaats van de geheel vernieuwde faciliteit voor fabricage- en materiaaltechnologie van de groep Technologische Services & Consultancy. ECN heeft de TS&C activiteiten sterk ontwikkeld omdat ze een zeer belangrijke functie vervult in het tot stand brengen van de proces- en productinnovaties voor zowel eigen onderzoek als voor kenniscentra en research-afdelingen van bedrijven.

Uniek is de brede beheersing van technologie, toegespitst op het projectmatig realiseren van innovaties. De kracht van ECN is, dat nieuw ontwikkelde technologie op ware grootte uitgetest kan worden. Een groep van 100 personen van Technologische Services & Consultancy levert hierbij de volledige ondersteuning in de vorm van ontwerp, bouw en test van prototypes in turn-key vorm.

De belangstelling voor deze vorm van ondersteuning van R&D groeit sterk. Er is hierom fors geïnvesteerd in o.a. een hoogwaardige 5-assige freesmachine (die 18.000 omw/min aan kan), een CNC zinkvonkmachine en een nieuwe hogesnelheidsvlamspuit. Ook beschikt de groep over een geconditioneerde instrumentmakerij waar gewerkt wordt met technieken als laserbewerkingen, draad- en zinkvonken en een vernieuwde glasbewerkingsafdeling.

Uw aanwezigheid bij de opening op vrijdag 6 oktober, vanaf 16.00 uur, stellen wij zeer op prijs. Op de Open Dag zaterdag 7 oktober is de nieuwe faciliteit voor het publiek te bezichtigen.

Energieonderzoek Centrum Nederland (ECN), Postbus 1, 1755 ZG Petten WWW: www.ecn.nl Laatste wijziging: 2 oktober 2000 Informatie: (info@ecn.nl)