Politiebericht Flevoland: onderzoek schietpartij in Almere

Politiebericht Flevoland: District Zuid 6-10-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Evert Onink, 06 - 5140 1953

Onderzoek schietpartij
ALMERE De politie heeft afgelopen week onderzoek gedaan naar de schietpartij die maandagavond op het Noordeinde heeft plaatsgevonden. Bij deze schietpartij zijn twee Almeerse mannen (18 en 26) gewond geraakt. Beide mannen zijn maandagavond in het ziekenhuis aangehouden. Op de Hospitaalweg zijn maandagavond nog drie andere mannen aangehouden. Laatstgenoemden zijn inmiddels in vrijheid gesteld. Uit verklaringen kan worden opgemaakt, dat de beide slachtoffers ruzie met elkaar kregen, waarbij met geweld werd gedreigd. De mannen gingen hierna uit elkaar en zouden beiden een vuurwapen opgehaald hebben. Zij kwamen elkaar later op de avond op het Noordeinde weer tegen en er ontstond weer ruzie. Toen zij het niet meer met woorden af konden, trokken beiden hun wapen en hebben vermoedelijk op elkaar geschoten. Beide slachtoffers/verdachten zijn in verzekering gesteld en zullen vandaag in het Flevoziekenhuis voorgeleid worden voor de rechtercommissaris.

Brand in vrachtauto
ALMERE Op de Gouveneurstraat ontstond donderdagavond een brandje onder een geparkeerde vrachtauto. De lading bestond uit autobanden. Gelukkig kon de brandweer ingrijpen voor de brand de lading had bereikt. De omvang van de schade en de oorzaak van de brand is niet bekend. Brandstichting wordt niet uitgesloten.

Vallende kraan
ZEEWOLDE Op het bouwterrein op het Horsterveld is donderdagmiddag een bouwkraan ongevallen. De kraan viel tegen twee in aanbouwzijnde woningen in de Tuinfluiterslaan, waarna het bovenste deel van de kraan door twee net opgeleverde woningen aan de Boomkleverlaan viel. Er raakte niemand gewond. De oorzaak van het ongeval is niet bekend. De Arbeidsinspectie heeft een onderzoek ingesteld.