Dolmen Computer Applications neemt ON Technology op

Datum nieuwsfeit: 06-10-2000

Dolmen Computer Applications neemt ON Technology op in dienstenpakket

Amsterdam, 6 oktober 2000 - Dolmen Computer Applications, een van de top 3 Belgische Total Solution Providers, met klanten in het 200+-marktsegment, heeft een contract gesloten met ON Technology, een Amerikaanse leverancier van software voor ICT-beheer. Dolmen heeft ON Command CCM opgenomen in haar dienstenpakket. Het Academisch Ziekenhuis van de Vrije Universiteit Brussel werkt reeds met deze software voor het beheer van werkplekken en Dolmen ontwikkelt momenteel beheersprojecten voor een tiental Belgische bedrijven op basis van ON Technology's oplossing.

Bart Macharis, Sector Manager Solutions Department van Dolmen: "Wij gebruiken ON Command CCM enerzijds voor softwaredistributie en anderzijds voor het beheer van de geïnstalleerde werkplekken. Het product van ON Technology bevat een database die precies bijhoudt welke software van welke versies op welke PC is geïnstalleerd. Onze helpdesk-medewerkers gebruiken deze database om ICT-beheerders van onze klanten gericht te kunnen helpen. ON Command CCM biedt onze helpdesk-medewerkers bovendien directe toegang tot de PC's van onze klanten waardoor problemen snel kunnen worden opgelost."

ON Technology biedt de mogelijkheid om niet alleen softwaretoepassingen, maar ook het complete besturingssysteem op afstand te installeren. ON Command CCM kan in een heterogene omgeving van meerdere besturingssystemen werken en maakt de rollout van werkplekken met zeer diverse applicaties tot een volledig automatisch proces. Deze automatisering leidt tot een aanzienlijke besparing van tijd en geld voor ondernemingen met honderden werkplekken. Daarnaast wordt ON Command CCM gebruikt voor het dagelijkse beheer van de werkstations, onder andere via bediening op afstand, waarbij beheerders vanaf hun eigen werkplek de systemen van gebruikers kunnen overnemen.

Over ON Command CCM
ON Command CCM is de eerste geautomatiseerde en geïntegreerde beheersoplossing voor zowel mobiele als desktop systemen. ICT-beheerders kunnen hiermee software op afstand installeren, configureren en actualiseren, en een stabiele mobiele PC-omgeving tot stand brengen. Organisaties kunnen met ON Command CCM de ondersteuningskosten van systemen sterk reduceren, doordat het niet langer nodig is dat een technicus zelf langskomt om onderhoud te verrichten. ON Command CCM is gebaseerd op een speciale technologie die het mogelijk maakt besturingssystemen en applicaties op meerdere client PC's te installeren en te configureren. Dit kan plaatsvinden vanaf Unix of Windows NT servers, nog voordat er een besturingssysteem is geladen. ON Command CCM is geschikt voor Windows 95, Windows 98, Windows NT4 en Windows 2000 en voor de servers: Windows NT, Solaris en HP/UX. ON Command CCM kan de totale eigendomskosten (TCO) aanzienlijk verlagen en de kwaliteit van de ICT-dienstverlening verhogen.

Over Dolmen Computer Applications
Dolmen Computer Applications is voortgekomen uit het ICT-departement van het distributiebedrijf Colruyt. Als zelfstandig bedrijf bestaat Dolmen intussen 18 jaar. Aanvankelijk bleef Colruyt de belangrijkste opdrachtgever, maar permanente groei leidde in juli 1997 tot 100 % autonomie. In 1999 nam Dolmen GSE over waarmee het zijn positie verstevigde op de Belgische MKB-markt. In oktober 1999 ging Dolmen naar de beurs. In februari 2000 tenslotte werd de overname van Datasoft Solutions uit Turnhout een feit. Vandaag realiseert Dolmen een jaaromzet van 150 miljoen Euro. Voor meer informatie zie www.dolmen.be.

Over ON Technology
ON Technology Corporation is opgericht in 1985 en is een toonaangevend leverancier van software voor het beheer van PC's, notebooks en mobiele apparatuur zoals de Palm Pilot. Daarnaast levert ON Technology software voor werkgroeptoepassingen. Het hoofdkantoor van ON Technology staat in Waltham, Massachusetts en het bedrijf heeft vestigingen in Duitsland, Groot-Brittannië, Scandinavië en de Benelux. ON Technology heeft wereldwijd meer dan 200 werknemers. Tot de klanten ven het bedrijf behoren onder andere MCI WorldCom, Bank of New York, Deutsche Telekom, ABC News, Citicorp, Pfizer, Airbus, Swissair, Debitel en Roccade Civility. ON Technology is op Internet te vinden op adres: www.on.com.

Voor meer informatie:
Monogram Communication Strategies (MCS) B.V.
contactpersoon: Berith Selling
Tel. +31) (0) 23-562 82 08