Schildersbedrijf Buursema Leek VCA gecertificeerd

Datum nieuwsfeit: 07-10-2000

Schildersbedrijf Buursema nu VCA gecertificeerd

Met het behalen van het Veiligheids Checklist Aannemers heeft Schildersbedrijf Buursema uit Leek een belangrijke mijlpaal behaald. Met dit certificaat zijn de puntjes op de i gezet, wat betreft de veiligheidseisen bij dit bedrijf dat zowel actief is op de zakelijke als particuliere markt.

Het VCA-certificaat houdt in dat het bedrijf een veiligheidssysteem heeft opgezet volgens de Veiligheids Checklist Aannemers. Het behalen van het VCA-certificaat is een steeds belangrijkere voorwaarde voor het werken in de bouw. Met name grote uitbesteders van schilderwerk stellen steeds vaker als eis dat het schildersbedrijf VCA gecertificeerd is. "We vinden veiligheid erg belangrijk binnen ons bedrijf", vertellen Wim en Carla Buursema, van Buursema Schilders. "Van oudsher is veiligheid een belangrijk punt bij ons bedrijf. Vandaar dat wij besloten hebben om dit certificaat te behalen. Binnen ons bedrijf heeft Geert Kampinga het traject begeleidt en als externe adviseur heeft SBMC uit Groningen een niet te onderschatten rol gespeeld. Het proces van certificering zorgt voor structuur binnen de onderneming. Aspecten als gezondheid, welzijn, veiligheid en milieu worden constant in het oog gehouden. Onze 15 medewerkers zijn hierin bijgeschoold en alle gereedschappen gekeurd volgens strenge eisen. Via zogenaamde toolbox-meetings wordt dit in stand gehouden. Uiteindelijk heeft dit er toe geleid dat wij via Det Norske Veritas VCA gecertificeerd zijn. En daar zijn we best wel trots op."

Buursema Schilders biedt een gevarieerd dienstenpakket voor zowel de zakelijke als particuliere markt. De naam suggereert al dat er schilderwerk gedaan wordt, maar ook interieur- en wandafwerking, beglazingen, hout- en betonreparatie, gevelreiniging en planmatig onderhoud is in vertrouwde handen bij het bedrijf. "Veel particulieren vinden het helemaal niet vreemd om de auto regelmatig technisch te laten keuren, maar het huis wordt vergeten. En dat terwijl de investering in een huis toch vele malen groter is. Gelukkig ontdekken steeds meer mensen het gemak om het onderhoud van een huis bij ons schildersbedrijf in handen te geven. Dit voorkomt hun heel wat zorgen en met planmatig onderhoud wordt veel ellende voorkomen en staat het huis er altijd pico bello bij. Voor woningen ouder dan 15 jaar is het zelfs extra aantrekkelijk, omdat het BTW-tarief met 10 procent is verlaagd. En dat scheelt behoorlijk."

Wat ook een aanzienlijke korting oplevert is het inschakelen van de winterschilder. Particulieren welke Buursema Schilders inschakelen als winterschilder krijgen een premiekorting van 50 gulden per man per dag voor behang- en onderhoudsbinnenschilderwerk. Ook bedrijfspanden kunnen voor dit soort werk profiteren van de winterschilder bij Buursema. Zij krijgen een premiekorting van 25 gulden per man per dag. En de garantie dat alles gebeurt volgens het VCA-certificaat.

Voor meer informatie kan met altijd terecht bij Buursema Schilders, Midwolderweg 4-2 in Leek telefoon 0594-512233.