Managersonline.nl start online opleidingen

Datum nieuwsfeit: 08-10-2000

- PERSBERICHT -

MANAGERSONLINE.NL START ONLINE OPLEIDINGEN EN OPLEIDINGSDATABASE

DEN HAAG - Managersonline.nl, een portal met tips, tools en trends voor managers en professionals, biedt vanaf heden post-academische en post-hbo opleidingen aan, die direct via internet te volgen zijn. Daarnaast start de webonderneming een opleidingendatabase. De uitbreiding van de dienstverlening van Managersonline.nl is mogelijk door het integreren van de website I-cademy.net.

I-cademy.net is de eerste internetacademie van Nederland en biedt online post-academische en post-hbo opleidingen aan op het gebied van marketing, e-business, financiën, personeel en management. De opleidingen zijn vooral introductiecursussen in een bepaald thema en kosten slechts f 2,50 per stuk. Deze lage prijs is mogelijk dankzij samenwerking met opleidingsbureaus die de cursussen en trainingen aanbieden. Het voordeel voor deze bureaus is dat zij de gelegenheid krijgen zich met een introductiecursus te presenteren aan een groot professioneel publiek. I-cademy.net is in augustus van dit jaar gestart als afzonderlijk initiatief van het bedrijf Managersonline.nl. Nu wordt de site geïntegreerd met Managersonline.nl, waardoor het bereik van de dienst toeneemt. Managersonline.nl trekt maandelijks ruim 10.000 bezoekers, met name managers en professionals uit het bedrijfsleven en de overheid.

"We hebben eerst getest of er voldoende ruimte is voor een dergelijke dienstverlening. In de eerste drie maanden hebben we zo'n 400 cursisten mogen verwelkomen. Daarover zijn we zeer tevreden, als je bedenkt dat het een betaalde dienst is," aldus Fred Akkerma, hoofdredacteur en webmaster van Managersonline.nl. Ook opleidingsinstituten zijn enthousiast over het initiatief, volgens Akkerma. "Nederland kent duizenden opleidingsbureaus, die vrijwel allemaal op internet aanwezig zijn. Adverteren is echter te duur voor deze groep kleine ondernemers. Het I-cademy.net-concept biedt ze een inhoudelijke en voordelige manier om zich op het web te presenteren."

Naast online opleidingen start Managersonline.nl een database van opleidingsinsituten. Instituten kunnen zich hiervoor gratis aanmelden en bezoekers kunnen gratis zoeken. "We willen een compleet pakket van diensten bieden aan onze bezoekers. Als de opleidingen van I-cademy.net niet voldoen aan de wensen van een bezoeker, dan kan die meteen gaan zoeken in de database naar een opleiding van zijn keuze."

Managersonline.nl
www.managersonline.nl