Opel's Eurofestival verwacht meer dan 10.000 bezoekers

Datum nieuwsfeit: 08-10-2000

Meer dan 10.000 bezoekers verwacht tijdens Eurofestival voor Opel-rijders

Dit jaar wordt het succesvolle evenement Eurofestival voor Opel-rijders voor de tweede keer gehouden op het TT Circuit Assen, en wel op zondag 8 oktober a.s.. Centraal staat uiteraard het bekende Duitse merk Opel. Het Eurofestival voor Opel-rijders staat garant voor veel doe- en kijkplezier. Zo is er de mogelijkheid mee te doen aan de vele actieve onderdelen. Een spectaculair onderdeel is het meerijden met een coureur. Dit onderdeel is een uitgelezen mogelijkheid om het echte "racegevoel"" te ervaren. De andere onderdelen die tijdens Eurofestival voor Opel-rijders de revue passeren zijn:

Cursus Circuitrijden

Het rijden op een circuit is voor velen onbekend terrein. Dit onderdeel brengt daar verandering in. De cursus circuitrijden duurt circa twee uur. Het eerste deel staat in het teken van de theorie, waarna het tweede deel zich op het circuit afspeelt.

Vrij Rijden

Gedurende 20 minuten, met uw eigen auto, over het circuit is mogelijk bij dit actieve onderdeel. Zowel de particulier als leden in clubverband kunnen zich hiervoor opgeven. Een uitgelezen mogelijkheid om te ervaren waar je eigen auto toe in staat is.

Auto-style Sprintcompetitie

Zo snel mogelijk een parcours van 200 meter afleggen is waar het bij de sprintcompetitie om gaat. Gejuich op de tribune en de geur van verbrand rubber is wat dit onderdeel zo aantrekkelijk maakt. Deelname is gratis.

AutoTxt-Slalomcompetitie

Net als bij de sprintcompetitie is de spelregel; de snelste zes uit de voorronde gaan door naar de volgende. Enerzijds behendigheid en wagenbeheersing, anderzijds een hoeveelheid lef is wat bij dit onderdeel de doorslag geeft.

Uitgebreid showprogramma

Tijdens het Eurofestival voor Opel-rijders komt de toeschouwer volledig aan zijn trekken bij de diverse showprogramma s. Zo is er een show met race-auto s uit diverse klassementen en zijn er tientallen exclusieve en historische modellen te bewonderen. De bedrijvenshow laat alles op het gebied van tuning, styling en audio zien. De merkenclubs krijgen tijdens het festival de gelegenheid zichzelf eens goed naar voren te laten komen en als afsluiter wordt de bezoeker nog eens getrakteerd op een Concours d Elegance. De mooiste en meest exclusieve modellen zullen hierbij aanwezig zijn.

De prijzen voor de onderdelen bedragen: Meerijden met een Coureur NLG 25,-, Cursus Circuitrijden NLG 125,- en Vrij Rijden NLG 75,-. Alle prijzen zijn per keer en per persoon.

De deelname aan de Sprintcompetitie, de slalomcompetitie en de showprogramma s is kosteloos.

- Het circuit is geopend van 10:00 tot 17:00

- De entreeprijs is NLG 22,50 p.p. Kinderen t/m 12 jaar gratis

- Leden van merkenclubs ontvangen NLG 5,- korting p.p. op de entreeprijs.

- Route TT Circuit Assen: Vanaf A28, afslag Assen-Zuid.

-Voor vragen en/of inschrijvingen kunt u terecht bij VDB Promotions
Telefoon + 31 (0165) 503554

E-MAIL: info@vdbpromotions.nl

INTERNET: www.vdbpromotions.nl