Politiebericht Brabant-Noord: massale vechtpartij Irakezen

Datum nieuwsfeit: 08-10-2000

Korps: Brabant-Noord, plaats: Cuijk 8-10-2000
Persbericht district Land van Cuijk

VEROORZAKER ONGEVAL RIJDT DOOR (Sint Anthonis) Zaterdagmiddag is een 65-jarige vrouw uit Ledeacker lichtgewond geraakt bij een ongeval op de hoek van de Brink met de Breestraat in Sint Anthonis. De veroorzaker reed door. De vrouw werd gesneden door een afslaande auto en kwam met haar fiets ten val. Het slachtoffer liep verwondingen op aan haar arm en been. De politie verzoekt eventuele getuigen zich te melden.

BROMFIETSER RIJDT TEGEN STOEPRAND (Oeffelt) Zaterdagavond is bij een ongeval op de Veerweg in Oeffelt een 16-jarige Boxmeerse gewond geraakt aan haar hoofd. Het slachtoffer zat achterop de bromfiets van haar 16-jarige vriend uit Sint Hubert die tegen een stoeprand aanreed. Het tweetal kwam hierdoor ten val.. Het meisje is met een bloedende hoofdwond en een lichte hersenschudding per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis. Zij mocht diezelfde avond weer naar huis.

WONINGINBRAAK (Sint Anthonis) Zaterdagavond is ingebroken in een woning aan het Kempensbos in Sint Anthonis. Het is nog niet bekend wat er is buitgemaakt.

VERDACHTE VERNIELING AANGEHOUDEN (Langenboom) Van zaterdag op zondag is een 17-jarige inwoner uit Reek op de Graafseweg in Langenboom aangehouden voor vernieling van een regenpijp bij een horecagelegenheid. De jongen was kort daarvoor uit de eetgelegenheid gezet omdat hij zich vervelend gedroeg. Buiten schopte hij o.a. tegen de regenpijp, waarvan een beugel afbrak. Hij werd door een paar beveiligingsmedewerkers van het bedrijf aangehouden en is overgedragen aan de politie. Na te zijn verhoord is hij opgehaald door zijn ouders.

VECHTPARTIJ TUSSEN GROEP IRAKEZEN (Velp NB) Zondagavond omstreeks half zeven is er in op de Generaal de Bonsweg in Velp (NB) terhoogte van het tankstation gevochten door een groep Irakezen. Vier van hen raakten gewond, drie van hen zijn overgebracht naar het Radboudziekenhuis in Nijmegen.

Een 21-jarige en 23-jarige Irakees afkomstig uit het asielzoekerscentrum aan de Generaal de Bonsweg liepen bij de bushalte nabij het AZC, toen zij werden lastig gevallen door een groep van vijf Irakezen uit s-Gravenhage. Er ontstond een vechtpartij, waarbij volgens betrokkenen messen zijn gebruikt. De 23-jarige Irakees uit het AZC Velp is met verwondingen aan zijn arm overgebracht naar het Radboudziekenhuis in Nijmegen. Een Irakese leeftijdsgenoot uit Den Haag is met steekwonden in de rug en een hoofdwond eveneens naar het Radboud overgebracht. Een derde Irakees (nadere gegevens nog niet bekend) is ook naar eerder genoemd ziekenhuis getransporteerd. De vierde gewonde, een 21-jarige Irakees uit het AZC Velp, liep lichte verwondingen aan zijn arm op en kon terplaatse worden behandeld. De politie District Land van Cuijk onderzoekt op dit moment wat de aanleiding en de toedracht van de vechtpartij is geweest.