Beter Bed herstructureert logistiek wegens dalende omzet

Datum nieuwsfeit: 09-10-2000
Bron: Beter Bed Holding NV
Beter Bed Holding NV

Uden, 9 oktober 2000

BETER BED HERSTRUCTUREERT HAAR LOGISTIEK

De dalende tendens in de omzet bij Beter Bed in Nederland die in augustus is ingezet, heeft zich ook in de maanden september en oktober voortgezet, zodat de directie momenteel uitgaat van een voor de rest van het jaar zwakke consumentenvraag. Dit leidt ertoe dat de directie verwacht dat de resultaten uit gewone bedrijfsuitoefening van Beter Bed Holding ongeveer gelijk zullen zijn aan 1999.

Als gevolg van het achterblijven van de consumentenvraag op de Nederlandse markt acht de directie van Beter Bed Holding het noodzakelijk om zich te refocussen op de expansieplannen van de onderneming. Hierbij zal de nadruk nog sterker komen liggen op de internationale expansie van haar ketens alsmede het internationaal lanceren van eigen merkproducten De huidige activiteiten op de internationale markten, met name die van Matratzen Concord op de Duitse markt, zijn positief te noemen.

Gezien de internationale expansie en de mogelijkheden om de voorraden neerwaarts bij te stellen acht de directie van Beter Bed Holding een aanzienlijke aanpassing van de logistieke werkwijze en voorraad-beheersingsprocessen van de Beter Bed formule noodzakelijk. Hiervoor zal ten laste van het resultaat 2000 een voorziening worden getroffen van rond NLG 17 miljoen voor belastingen.

Als gevolg van het bovenstaande verwacht de directie dat het netto resultaat over 2000 ten opzichte van 1999 aanzienlijk lager zal uitvallen.

De directie is van mening dat de formule Beter Baby onvoldoende kan bijdragen aan de realisatie van de strategie. Daarom bestaat de intentie om Beter Baby via een management buy-out af te stoten.

De directie is ervan overtuigd dat met de te nemen stappen de basis opnieuw wordt gelegd voor de verdere expansie en winstgevende groei.

Voor nadere informatie: Arno van der Heijden, Chief Financial Officer, Tel. (0031) 413-338894 of 06.29565445 / fax (0031) 413-338896 / e-mail: (arno.vanderheijden@beterbed.nl)/ webpagina: www.beterbedholding.com