Siemens introduceert design-fornuis in roestvrijstaal

Datum nieuwsfeit: 09-10-2000
Siemens Nederland N.V.

HM 19550

Zoetermeer, maandag 9 oktober 2000

Semi-professioneel design-fornuis in roestvrijstaal van Siemens

Naast de semi-professionele Modul-line serie, brengt Siemens nu een semi-professioneel 90 cm breed design-fornuis op de markt. Met de vier gaskookplaten, een wokbrander en een bakoven haalt de consument een compleet kookcentrum in huis. Het fornuis is vrijstaand, eventueel tussen keukenblokken, te plaatsen. Het komt hiermee tegemoet aan de wens van veel consumenten om een eigen individualiteit en mobiliteit in de keuken te brengen.

Met het tijdloze design is het fornuis (HM 19550) geschikt voor elke keuken en past het ook goed als aanvulling op een bestaande keuken. De industriële invloeden en de breedte geven het fornuis een krachtige uitstraling, waarin overzichtelijkheid en bedieningsgemak centraal staan. Het fornuis is mobiel, waardoor het verplaatsbaar is of zelfs mee te nemen is met een verhuizing.

Koken op gas
Gas reageert snel op de wijziging in kookstanden en mede daarom is koken op gas in Nederland zeer geliefd. De 90 cm brede gaskookplaat is voorzien van vier gasbranders en een sterke wokbrander in het midden. Dit brengt de mogelijkheden van het bekende 'wokken' en 'fusion-cooking' voor ieder binnen handbereik. De wok kookzone heeft een extra krachtige brander (4,0 kW), waarmee roerbakgerechten snel klaar gemaakt worden. Op vol vermogen verspreidt de 3-rings brander de hitte over de gehele wokpan. Bij een lager vermogen worden één of twee ringen benut. Voor het gemak is de elektrische vonkontsteking in de bedieningsknoppen geïntegreerd.

Veel mogelijkheden met de brede oven
Met de vijf ovensystemen heeft de hobbykok heel wat mogelijkheden in de 68 liter ovenruimte.

· Het programma conventionele onder- en bovenwarmte is hét beproefde ovensysteem voor bakken en braden van diverse gerechten.
· Met het hetelucht progamma kan er op 2 niveaus gebakken worden, waardoor energie en tijd bespaard wordt.

· Met het programma vario vlakgrill kan het vermogen van het grill element afgestemd worden op het soort gerecht, zodat ieder gerecht op de juiste wijze gegrilld kan worden.

· Het circulatiegrill programma biedt de mogelijkheid om ook grote stukken vlees of gevogelte te grillen, waarbij het vlees rondom mooi bruin wordt en niet uitdroogt. Een draaispit is niet meer nodig.
· Met de ontdooifunctie worden gerechten voorzichtig ontdooid middels de ventilator.

Gemak is er ook bij het reinigen van de oven, want door de geëmailleerde binnenruimte is de oven eenvoudig schoon te maken. Bakresten trekken er niet meer in. En de klapdeur is eveneens eenvoudig te reinigen, want deze is afneembaar.

Informatie voor de lezer:
Siemens Infocentrum, telefoon 070 - 333 1234; e-mail: (infocentrum@siemens.nl)
www.siemens.nl/huishouden

Nadere inlichtingen voor de redactie + beeldmateriaal: Persvoorlichting Consumentenproducten
Eveline van Herpen, telefoon 070 - 333 3786, mobiel 06 21 203552, fax 070 - 333 3960, e-mail: eveline.herpen-(van@siemens.nl)