Gaggenau breidt inbouwapparatuur uit met twee schouwkappen

Datum nieuwsfeit: 09-10-2000
Siemens Nederland N.V.

AH 101/181

Zoetermeer, maandag 9 oktober 2000

Schouwkappen in aluminium-design van Gaggenau

Gaggenau's inbouwapparatuur in aluminium-design is uitgebreid met twee schouwkappen. De 60 en 90 cm brede schouwkappen zijn strak vormgegeven wandmodellen, die al bij de laagste vermogensstand een hoge luchtafvoercapaciteit hebben.

Gaggenau was vorig jaar de eerste die een gehele lijn inbouwapparatuur in aluminium op de markt bracht, waaronder de brede schouwkap met het gepatenteerde afzuigsysteem Coanda. De keus in aluminium schouwkappen maakt Gaggenau nu groter met de introductie van een 60 en 90 cm brede schouwkap.

Een royaal, overzichtelijk vormgegeven bedieningspaneel biedt veel functies. De schouwkappen beschikken over 3 elektronisch gestuurde vermogensstanden, een intensiefstand, een intervalfunctie en een naventilatie stand. De intensiefstand schakelt de maximale vermogensstand in. Ideaal om wasem en luchtjes snel af te voeren bij het aan de kook brengen of aanbraden van producten. Na respectievelijk drie, vijf of tien minuten wordt automatisch teruggeschakeld naar de eerder gekozen vermogensstand. Met de functie 'naventilatie' wordt de keuken extra ontlucht, doordat de schouwkap na elke vermogensstand nog 10 minuten doorventileert.

Traditioneel wordt de schouwkap ingeschakeld tijdens het koken, maar tussentijds kunnen ook 'vreemde' luchtjes de keuken in komen. De intervalfunctie biedt dan een oplossing. Om het uur ontlucht de schouwkap vijf minuten de keuken. Naar keuze is vermogensstand 1, 2 of 3 in te schakelen. Een geurvrije keuken is het resultaat.

Informatie voor de lezer:
Gaggenau Infocentrum, telefoon 030 - 6050688, e-mail: (info@gaggenau.nl),
www.gaggenau.nl

Informatie voor de redactie en beeldmateriaal:
Siemens Nederland N.V.,Divisie Consumentenproducten - Persvoorlichting Eveline van Herpen, telefoon 070 - 333 3786, mobiel 06 21 203552, fax 070 - 333 3960
e-mail: eveline.herpen-(van@siemens.nl)

Gaggenau is sinds 1 januari 1999 onderdeel van Siemens Nederland N.V.