Siemens verwerft rechten voor levering MES-systeem

Datum nieuwsfeit: 09-10-2000
Siemens Nederland N.V.

IPE 1000.121 nl

Den Haag, maandag 9 oktober 2000

Vakbeurs Het Instrument, hal 12, standnr. B 2 - Siemens past het MES-systeem InfoPlus.21 toe bij het process control system Simatic PCS 7

Siemens heeft de rechten verworven voor levering van het MES-systeem InfoPlus.21. Dit systeem voor procesdatamanagement wordt gerekend tot de toonaangevende systemen voor data-aquisitie, analyse en modellering. Met InfoPlus.21 kan de gebruiker alle procesdata uit het gehele procesbedrijf met elkaar integreren en deze data direct koppelen met ERP-applicaties. InfoPlus.21 kan gebruik maken van de moderne web-technologie waarmee iedere fysieke afstand kan worden overbrugd. Bij de integratie van InfoPlus.21 met Simatic PCS 7 speelt de gemeenschappelijke database van de componenten dit process control system een belangrijke rol. De succesvolle integratie met dit MES-systeem betekent een belangrijke stap vooruit in een effectieve koppeling van de werkvloer met het niveau van de gangbare ERP-systemen.

InfoPlus.21 van AspenTech is gebaseerd op de meest moderne informatietechnolgie. Het systeem maakt gebruik van een drievoudige client/server-architectuur die langs verschillende datakanalen functioneert. Het systeem omvat een uiterst flexibele database en mogelijkheden om historische gegevens op te slaan.

De kracht van InfoPlus.21 ligt in de koppeling tussen de productie-afloop en de IT-technologie. Het systeem heeft in een groot aantal applicaties in Amerika en Europa bewezen geschikt te zijn als MES-systeem voor alle soorten van batchprocessen, modellering van productieprocessen en de koppeling van geavanceerde controllers voor procesbesturing en -beheersing. Kenmerken daarbij zijn de beschikbaarheid van een breed scala van informatiecomponenten, die eenvoudig zijn op te roepen.

Deze zijn geschikt voor uitlopende toepassingen om de kwaliteit van de productie verder te verhogen en de productiekosten op verschillende plaatsen te verminderen. Bovendien brengt men hiermee meer flexibiliteit in de werkzaamheden op de werkvloer.

InfoPlus.21 heeft een volkomen modulaire structuur. De modules zijn uitstekend op elkaar aangepast. Alle modules zijn op zich getest in verschillende praktische toepassingen. De gebruiker kan zelfgemaakte componenten tussenvoegen waar men dat wil voor data-aquisitie, evaluatie en procesoptimalisatie.

InfoPlus.21 is als MES-systeem verder zo succesvol dankzij het uitgebreide scala van interfaces voor koppeling met communicatieprotocollen, middleware, process control systems, DCS-systemen, computers en systemen voor ERP-software. Hierdoor is InfoPlus.21 bij uitstek geschikt voor integratie binnen een multi-vendoromgeving.

Nadere inlichtingen voor de redactie:
Afdeling Persvoorlichting, Bernard H. Bos
tel. (070) 333 2325, e-mail: (bernard.bos@siemens.nl)