Benoeming nieuwe sectorhoofden gemeente Pekela

(bijgewerkt 09-10-2000)

NIEUWS VAN DE GEMEENTE PEKELA

Benoeming nieuwe sectorhoofden.

Binnen de ambtelijke organisatie van de gemeente Pekela is momenteel een veranderingsproces gaande, waarbij de structuur van diverse afdelingen, bureau's en staffuncties wordt verlaten. Gekozen is voor een drie-sectorenmodel, t.w. Bedrijfsvoering (financiën, voorlichting en kabinet, personeel/organisatie & automatisering, interne zaken en receptie), Samenlevingszaken (sociale zaken, onderwijs & welzijn, burgerzaken) en Grondgebiedszaken (volkshuisvesting, ruimtelijke ordening & milieu, openbare werken en economische zaken). De nieuwe organisatiestructuur gaat op 1 januari a.s. van start. Met de werving van kandidaten voor de nieuwe functie van sectorhoofd werd begin september gestart. De belangstelling daarvoor was groot. Er kwamen zo'n zestig sollicitaties binnen. De selectieprocedure is inmiddel afgerond v.w.b. de sectoren Grondgebiedszaken en Samenlevingszaken. Het college van burgemeester en wethouders heeft voor de sector Grondgebiedszaken benoemd de heer J. J. Hofstede te Gramsbergen, terwijl mevrouw J. Drenthe uit Emmen leiding zal gaan geven aan de sector Samenlevingszaken. Zij treden officeel op 1 januari 2001 bij de gemeente Pekela in dienst. Voor de sector Bedrijfsvoering is de vacature nog niet vervuld. Voorlopig zal door interimmanagement in deze nog open staande vacature worden voorzien.