Aladdin introduceert nieuwe versie eToken Enterprise

Aladdin biedt nog krachtiger out-of-the-box beveiliging

Tel Aviv / IJsselstein, 9 oktober 2000 Aladdin Knowledge Systems (NASDAQ: ALDN), toonaangevend op het gebied van Software- en Internet Content Security, introduceert de ßeta-versie van eToken Enterprise 1.1. Het gaat om een eenvoudig te implementeren tweeledig authenticatie-systeem, 'secure messaging', 'secure log-in', digitale handtekeningen en GINA-vervanging.

eToken Enterprise is niet alleen een 'out-of-the-box-oplossing' voor het beveiligen van bedrijfsnetwerken en 'Virtual Private Networks' (VPA's). Het product biedt ook een sterke beveiliging voor elektronische zakelijke en bancaire transacties.

eToken Enterprise 1.1 is eenvoudig te gebruiken door de geïntegreerde automatische 'security-clients' voor Outlook, Lotus Notes, Windows- log-in en browsers. Door deze security-clients is het niet langer nodig om elke toepassing apart op maat bij te programmeren. De USB-sleutel, die onderdeel is van eToken Enterprise, is PKI-compatible en kan direct worden gebruikt binnen de belangrijkste Public Key-Infrastructuren. Door de PKI-compatibiliteit van het Aladdin-product kunnen gebruikers onder meer digitale certificaten direct downloaden naar hun eToken waarna zij hun hun emailberichten meteen kunnen signeren en versleutelen.

"Aladdin's eToken Enterprise suite biedt een snel en betrouwbaar authenticatie-systeem dat geen extra programmeerwerk nodig heeft. Bovendien is eToken snel en eenvoudig te implementeren", zegt Peter van Ruiten, Benelux directeur van het Aladdin Knowledge Systems, gevestigd in IJsselstein. eToken Enterprise is representatief voor een nieuwe methodiek voor 'out-of-the-box' security-clients, die door middel van plug-and-play direct bruikbaar zijn. We hebben het over een product met een combinatie van verhoogde bescherming, veilige opslag, duurzaamheid en portabiliteit. eToken Enterprise is hard op weg om de norm te stellen voor 21-ste eeuwse authenticatie-technieken."

Naast de open standaard-ondersteuning en het krachtige mechanisch ontwerp biedt de plug-and-play eToken Enterprise de volgende kenmerken:
- Portable USB-device, waardoor dure smartcard-lezers omzeild worden.
- Opslag van PIN-codes en wachtwoorden (Lotus Notes ID-Key veilige opslag voor verbeterde authenticatie).
- Beveiligde log-in voor besturingssystemen (gebruikt een grafische indentifcatie - GINA vervanging of Windows 2000 Smart Card-vervanging).
- Beveiligde digitale certificaten voor versleuteling en ondertekening van email berichten (Outlook/Outlook Express/Netscape Messenger).
- Beveiligde authenticatie voor browsers en webservers (Internet Explorer en Netscape - naadloze integratie met de ingebouwde security-features voor authenticatie en encryptie.
- Meervoudige applicatie ondersteuning met volledige PKI-ondersteuning (Opslag van digitale certificaten en volledige integratie met Certificate Management Systems, PKI, X.509 digitale certificaten - beveiligde opslag en compatibiliteit met de belangrijkste certificatie-authoriteiten).

eToken Enterprise maakt gebruik van verschillende functionaliteiten om gevoelige informatie en gesigneerde berichten te beschermen tegen ongewenste veranderingen. De oplossing kan worden ingezet onder bijna elke platform waaronder Windows 98 en Windows 2000/NT 4.0. In een naadloze integratie met Windows 2000 vraagt eToken Enterprise om zowel de elektronische sleutel als het unieke wachtwoord, voordat de gebruiker zijn besturing- of bestandssysteem kan benaderen. Een van de belangrijkste aspecten van eToken is de portabiliteit. Het digitale sleuteltje kan bijvoorbeeld aan een sleutelhanger overal ter wereld worden meegenomen, hetgeen betekent dat de gebruiker onafhankelijk van tijd en plaats kan inloggen.

Peter van Ruiten: "De toenemende mobiliteit van de samenleving roept om een verbeterde beveiliging van laptopcomputers. Het is dan ook met trots dat Aladdin de eToken Enterprise Suite biedt als een bekende en betrouwbare bron van beveiliging. Het feit dat laptopcomputers van belangrijke officials en overheidsfunctionarissen steeds vaker worden gestolen schreeuwt om een verhoogd niveau van security. Aladdin ziet deze noodzaak als belangrijke reden voor het nieuwe out-of-the-box-product."

Meer informatie over de kenmerken van eToken Enterprise kunt u vinden op onze website; www.ealaddin.com/etoken/enterprise.asp. Bedrijven en organisaties die geinteresseerd zijn te participeren in de eToken Enterprise ßeta-cyclus kunnen contact opnemen met Aladdin in IJsselstein.

Over Aladdin: Aladdin Knowledge Systems (NASDAQ: ALDN), gevestigd in Tel Aviv (Israël), houdt zich als internationaal marktleider op het gebied van Internet- en softwarebeveiliging bezig met oplossingen voor een veilig gebruik en distributie van digitale content; van applicatie-software tot Internetgebruik en -toegang. Aladdin's klanten zijn software-vendors en organisaties die hun medewerkers een veilige toegang tot het Internet willen geven inclusief bescherming van de eigen bedrijfsinformatie en
-productiviteit. Meer informatie is te vinden op Aladdin's website: www.ealaddin.com
of via de Benelux-vestiging van Aladdin in IJsselstein.

Noot voor redacties