Vindex introduceert twee nieuwe functionaliteiten

Datum nieuwsfeit: 09-10-2000

Vindex introduceert twee nieuwe functionaliteiten
Op ongeëvenaard niveau producten zoeken bij Vindex door samenwerking met ConsumerDesk

Haarlem, 9 oktober 2000 - Vindex, de vindmachine van ICT-uitgever IDG.nl, heeft haar diensten uitgebreid met een tweetal onderscheidende functionaliteiten. De bezoeker van Vindex wordt in staat gesteld niet alleen op trefwoord het web af te zoeken, maar kan vanaf heden tevens gebruik maken van product- en persoonsgerelateerde vindopties.

ProductVindex, de vindservice op het gebied van producten, biedt de bezoeker de mogelijkheid een compleet overzicht te vergaren van productspecificaties, prijzen en e-tailers betreffende het door de bezoeker opgevraagde product. Deze vindservice is tot stand gekomen in samenwerking met ConsumerDesk en herbergt inmiddels enkele tienduizenden producten. De service wordt onderhouden door ConsumerDesk, de gratis en onafhankelijke koophulp op Internet en helpt de consument bij het snel vinden van actuele informatie over een zeer breed scala aan consumentenproducten. Dagelijks worden er nieuwe e-tailers en producten aan de beschikbare informatie toegevoegd.

Daarnaast maakt een base van ruim 40.000 e-mailadressen het voor de bezoeker mogelijk het e-mailadres van een door hem gezochte persoon te traceren. Op deze manier kan men er ook voor zorgen zelf te vinden te zijn. Daarvoor is slechts het aan de base toevoegen van een e-mailadres voldoende.

"We hebben ons ten doel gesteld de bezoeker van Vindex zoveel mogelijk te helpen bij zijn zoektocht op Internet, naar welk onderwerp men ook zoekt. De nieuwe functionaliteiten bieden de bezoeker een belangrijk stuk extra service, waardoor een zoektocht concreter kan worden ingezet en waardoor de gevonden informatie doeltreffender zal zijn", aldus Fred Driessen, Operations Manager van IDG.nl. "De diensten die ConsumerDesk de consument bieden, passen ook perfect in de manier waarop wij de informatie willen overbrengen: onafhankelijk, betrouwbaar en volledig."

De Director ASP van ConsumerDesk, Ronald van Loon, zegt dat het relevante informatie is die de bezoeker van Vindex op het scherm krijgt. "Door het intikken van bijvoorbeeld een merknaam of type krijgt de bezoeker direct een lijst te zien van alle beschikbare producten van dat merk of type. Het is easy to use en razendsnel. In twee of drie klikken en binnen enkele seconden heeft de consument de gevraagde informatie voor zich. De techniek hiervoor is 'in house' ontwikkeld en deze manier van zoeken en vinden is ongeëvenaard in Nederland. We zijn er dan ook trots op dat we deze service samen met Vindex, één van de grootste zoekmachines van Nederland, aan de consument kunnen aanbieden."

Over Vindex
Vindex is een Internet-vindmachine van ICT-uitgever IDG.nl, die zich beperkt tot het Nederlandse deel van Internet. Dat wil zeggen: alle domeinen die eindigen op .nl en een aantal gedefinieerde .com- en .net-domeinen. Vindex is te vinden op www.vindex.nl.
IDG publiceert wereldwijd meer dan 310 bladen en 700 boeken in 84 landen. Bekende wereldwijde uitgaven zijn Computerworld, InfoWorld, MacWorld, Network World, PC World, Channelworld en ...For Dummies (boeken). IDG organiseert tevens 168 computergerelateerde exposities in 35 landen en voert door middel van haar dochteronderneming International Data Corporation (IDC) onderzoek uit via wereldwijd 41 onderzoekscentra. Informatie over het bedrijf en de meer dan 225 World Wide Web sites van IDG-vestigingen is beschikbaar op: www.idgcorporate.com. Meer informatie over IDG.nl is te vinden op www.idg.nl/media.

Over ConsumerDesk
ConsumerDesk is een onafhankelijke organisatie met als doel de consument te helpen bij het kiezen en kopen van producten. ConsumerDesk levert via haar website (www.ConsumerDesk.com) gratis informatie over de specificaties, prijs en verkooppunten van een bepaald product. ConsumerDesk is geen zoekmachine, maar ook geen online winkel. ConsumerDesk verkoopt niets. Door de consument een aantal vragen in te laten vullen, helpt ConsumerDesk de consument bij het kopen. Simpeler gezegd: ConsumerDesk voorkomt dat het verkeerde product gekocht wordt. Het bedrijf beschikt nu al over ruim honderd productgroepen op het gebied van video, audio, tv, telecommunicatie, auto, kantoor, huishouding, sport en klussen. Daarnaast richt ConsumerDesk zich ook op de zakelijke markt als leverancier van ASP-diensten. ConsumerDesk is in 1999 opgericht en telt op dit moment ruim 100 medewerkers in diverse landen. Het bedrijf heeft naast het hoofdkantoor in Driebergen vestigingen in Engeland, Duitsland, Noorwegen, Zweden, Denemarken en Spanje en zal dit jaar nog uitbreiden naar andere Europese landen.

Voor meer informatie:
Fred Driessen, Operations Manager, IDG.nl
Telefoon: 023-546 11 20 of E-mail: Of
Ann Jepma, Marketing Director, ConsumerDesk
Telefoon: 0343-529 529 of E-mail: