Politiebericht Brabant-Noord: gewapende overval Reek

Korps: Brabant-Noord, plaats: Uden 9-10-2000
Persbericht district De Leijgraaf

AANHOUDING NA VERNIELING

De politie heeft zondagavond een 33 jarige inwoner van Uden aangehouden op verdenking van vernieling van een ruit bij een cafetaria aan het Lieve Vrouwenplein in Uden. De man was het niet eens met de betaling na een bestelling en verliet na een woordenwisseling de cafetaria. Buiten pakte hij een fiets en gooide hiermee een ruit in. Een getuige greep hierop in en kreeg enkele rake klappen te verwerken. Desondanks kreeg hij de man onder bedwang en droeg hem even later over aan de inmiddels gewaarschuwde politie. Dit ging ook niet zonder slag of stoot, de man verzette zich hevig. Tijdens het eerste verhoor gaf hij een valse naam op. Hij is ingesloten voor de nacht. De verdachte is na verhoor maandagmorgen met diverse processen-verbaal op zak naar huis gestuurd.

GEWAPENDE OVERVAL

Twee gemaskerde mannen hebben maandagmorgen rond 06.15 uur een pompstation aan de Mgr. Borretweg in Reek overvallen. Zij bedreigden een medewerker met een vuurwapen en eisten geld. Nadat zij een onbekend geldbedrag uit de kassa hadden gekregen verdwenen zij.

DIEFSTAL PINPAS

Een inwoonster van Veghel heeft bij de politie aangifte gedaan van diefstal van haar pinpas. Zij kreeg maandagmiddag een telefoontje van een onbekende man die zich bekend maakte als medewerker van een bank. Hij vertelde dat haar pinpas gevonden was. Toen de vrouw dit controleerde bleek inderdaad haar pinpas verdwenen te zijn. De man vertelde vervolgens dat hij de pincode nodig had om de pas te kunnen blokkeren. Nadat de vrouw de pincode gegeven had kreeg zij argwaan en belde de bank om de rekening te blokkeren. Op dat moment bleek dat juist van te voren een bedrag van enkele honderden guldens van haar rekening was gehaald. De politie adviseert nooit de pincode bekend te maken, een pincode is zeer persoonlijk. Een bank heeft deze gegevens ook niet nodig om rekeningen te kunnen blokkeren.

VERKEERSONGEVAL MET LETSEL

Bij een verkeersongeval op de Rode Eiklaan in Odiliapeel is maandagmorgen rond 09.00 uur een 32 jarige inwoner van Odiliapeel gewond geraakt. Een 20 jarige bestuurder van een vrachtauto uit Boekel verleende geen voorrang aan de van rechts komende automobilist. De verwondingen van het slachtoffer zijn onbekend.

DIEFSTAL AUTO

Vanaf een bedrijfsterrein aan de Jochem de Wildstraat in Volkel is in de nacht van zondag op maandag een blauwe Mitsubitshi L300, kenteken BS-81-HX, gestolen.