WebMethods kondigt Windows 2000-certificering aan

Datum nieuwsfeit: 09-10-2000
webMethods kondigt Windows 2000-certificering aan

webMethods B2B gebruikt Microsoft Windows 2000 Server-certificering, MSMQ en BizTalk 1.0 Framework om B2B e-commerce-initiatieven te faciliteren

Hilversum, 9 oktober 2000 - webMethods (Nasdaq: WEBM), toonaangevend aanbieder van oplossingen voor business-to-business integratie (B2Bi), heeft haar ondersteuning voor Microsoft Windows 2000, Microsoft Message Queuing (MSMQ) en het BizTalk Framework uitgebreid door middel van verschillende nieuwe productverbeteringen. De productverbeteringen maken gebruik van webMethods' open B2Bi-oplossing en het Microsoft Windows 2000 besturingssysteem, Microsoft MSMQ en BizTalk 1.0 Framework, om grote zakelijke communities snel en eenvoudig te integreren en daardoor B2B-initiatieven te vereenvoudigen.

De belangrijkste productverbetering is de Windows 2000-certificering van webMethods B2B, dat de eerste B2Bi-oplossing is die deze certificering verdiend heeft. Andere verbeteringen zijn de nieuwe webMethods B2B-adapters voor MSMQ en BizTalk 1.0 Framework. Door de combinatie van webMethods' Windows 2000-gecertificeerde B2Bi-oplossing en de MSMQ- en BizTalk Framework-adapters kunnen klanten meer profiteren van Microsoft-technologie om via Internet hun interne systemen in real-time te integreren met toepassingen die door hun zakelijke partners worden gebruikt.

"Microsoft maakt met veel plezier bekend dat webMethods B2B voldoet aan de stringente eisen om het 'Certified for Windows 2000'-logo te verdienen, hetgeen webMethods' B2B e-commerce oplossingen beschikbaar maakt voor onze gezamenlijke klanten," zegt Jim Ewel, vice president Windows.NET Server Marketing van Microsoft. "Door de garantie te bieden dat hun oplossing zo betrouwbaar en beheersbaar mogelijk is, bekrachtigt deze certificering webMethods' inspanningen om gebruikers de best mogelijke ervaring te bieden op Windows 2000."

"Ons doel is om het B2B-integratieproces zo naadloos mogelijk te maken voor al onze klanten," zegt Kristin Weller, vice president Product Development van webMethods. "De bewezen kwaliteit van webMethods B2B zal Microsoft-klanten in staat stellen om snel te integreren met andere bedrijfskritische toepassingen, de totale eigendomskosten te verminderen en een maximaal rendement op hun investeringen te bereiken in de kortst mogelijke tijd."

Eerste Windows 2000-gecertificeerde B2Bi-oplossing

webMethods B2B is de eerste B2Bi-oplossing geworden die de certificering voor Microsoft Windows 2000 heeft verdiend. De Windows 2000-certificering bevat precieze richtlijnen om ontwikkelaars te helpen om toepassingen te maken die nieuwe niveaus van betrouwbaarheid en beheersbaarheid leveren, waardoor ze de eigendomskosten voor klanten verminderen. Windows 2000-gecertificeerde toepassingen, zoals webMethods B2B, bieden gebruikers de best mogelijke Windows 2000-ervaring, en hebben een nauwgezet, onafhankelijk testproces doorstaan. Klanten die Windows 2000 en webMethods B2B kiezen profiteren van:

* Lagere eigendomskosten door eenvoudiger toegang voor de gebruiker en eenvoudiger beheer voor de administrator,

* De zekerheid dat webMethods B2B betrouwbaar, veilig en beheersbaar is en speciaal ontworpen om de eigenschappeen van Windows 2000 maximaal te benutten,
* Verminderde beheerkosten voor de IT-professional,
* Een uniforme en consistente gebruikerservaring.
webMethods B2B-adapter voor MSMQ

De webMethods B2B-adapter voor MSMQ stelt klanten in staat om hun investering in MSMQ te gebruiken om snel en efficiënt hun interne systemen via Internet te integreren met zakelijke toepassingen die door hun handelspartners worden gebruikt. Met de webMethods B2B-adapter voor MSMQ kan bedrijfskritische informatie worden ontvangen en afgeleverd, door de MSMQ queue manager via webMethods B2B, en door de firewall heen naar de systemen van de zakelijke partners van het bedrijf. Dit biedt grotere accuratesse en reduceert de kosten voor zowel het bedrijf als zijn partner.

webMethods B2B BizTalk 1.0 Framework-adapter

De webMethods B2B BizTalk 1.0 Framework-adapter stelt klanten in staat om zakelijke documenten te creëren, deze met de BizTalk 1.0 Framework-envelop te coderen, en ze als BizTalk-boodschappen uit te wisselen tussen handelspartners. Het BizTalk 1.0 Framework is ontworpen om B2Bi te bevorderen via op XML gebaseerde standaarden voor gegevensuitwisseling. Door webMethods B2B en de BizTalk 1.0 Framework-adapter te gebruiken, hebben bedrijven nu een complete oplossing om volledige B2B-handel te drijven met andere organisaties die het BizTalk 1.0 Framework gebruiken.

Beschikbaarheid

De webMethods B2B-certificering is naar verwachting beschikbaar in versie 3.6 van webMethods B2B, die in oktober 2000 verschijnt. De MSMQ-adapter is per onmiddellijk beschikbaar, de BizTalk 1.0 Framework-adapter komt naar verwachting in oktober 2000 beschikbaar.

webMethods productreeks

webMethods biedt een complete B2Bi-oplossing die bedrijven in staat stelt om op effectieve wijze hun e-commerce strategieën te realiseren. De webMethods-productreeks ondersteunt een brede reeks open standaarden en protocollen, zoals: XML, RosettaNet, ebXML, FpML, cXML, xCBL, OBI, OAG, ACORD, BizTalk framework en UDDI. Door de ondersteuning van deze standaarden bieden webMethods-producten naadloze integratie, zowel binnen ondernemingen als via Internet naar handelsnetwerken en B2B-marktplaatsen.

Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende leverancier van softwareoplossingen voor business-to-business integratie (B2Bi). Als het enige bedrijf dat zowel via Internet als in de gehele 'extended enterprise' naadloze B2Bi kan leveren, biedt webMethods aan wereldwijde top-2000-bedrijven en aan B2B-marktplaatsen een complete, end-to-end oplossing voor het integreren van klanten, leveranciers en partners tot een real-time handelsnetwerk en het verbeteren van de interne operationele efficiëntie. De productreeks van webMethods stelt bedrijven in staat om nieuwe bronnen van inkomsten te genereren, de banden met klanten te verstevigen, inefficiënties in de distributieketen substantieel te verminderen en de interne zakelijke processen te stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa en Azië. De belangrijkste verticale markten voor webMethods zijn chemie, financiële dienstverlening, hightech fabricage en telecommunicatie. Het bedrijf bedient wereldwijd meer dan 425 klanten van wereldwijde top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical Company, Fidelity Investments, Grainger, Motorola en Starbucks tot belangrijke B2B-marktplaatsen zoals ChemConnect,
e-STEEL en Ventro. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Ariba, Commerce One, Deloitte Consulting, EDS, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com

Voor meer informatie:

webMethods, Jill Latta, marketing director EMEA,
telefoon: +31 (0)35 646 2627, e-mail: (jlatta@webmethods.com)

Footprint Marketing, Annemieke van Herk, public relations, telefoon: +31 (0)20 417 71 77, e-mail: (annemieke@footprint.nl)